Έμβόλιο: Η Pfizer ζητά από τον FDA να εγκρίνει την τέταρτη δόση
16 March 2022
Τέσσερις ζωντανοί θρύλοι της Ελληνικής ροκ σκηνής στο “Απαρχές” στα Τρίκαλα
16 March 2022

Πως να κόψετε το κάπνισμα

Προκειμένου να κόψετε το κάπνισμα, θα πρέπει να βρείτε τρόπους να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματα τα οποία σας προκαλούν αυτή την ανάγκη.

Το κάπνισμα είναι ριζωμένο μέσα μας ως καθημερινή ιεροτελεστία. Μπορεί να είναι μια αυτόματη απόκριση για εσάς να καπνίζετε ένα τσιγάρο με τον πρωινό σας καφέ, ενώ κάνετε ένα διάλειμμα στη δουλειά ή στο σχολείο. Ή ίσως οι φίλοι, η οικογένεια ή οι συνάδελφοί σας καπνίζουν και αυτό έχει γίνει μέρος του τρόπου με τον οποίο σχετίζεστε μαζί τους.

Για να σταματήσετε με επιτυχία το κάπνισμα, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τόσο τον εθισμό όσο και τις συνήθειες που τον συνοδεύουν. Αλλά μπορεί να γίνει. Με τη σωστή υποστήριξη και θέληση, οποιοσδήποτε καπνιστής μπορεί να σταματήσει το κάπνισμα — ακόμα κι αν έχετε προσπαθήσει και αποτύχει πολλές φορές στο παρελθόν.

Δημιουργήστε ένα πλάνο διακοπής καπνίσματος

Ενώ ορισμένοι καπνιστές καταφέρνουν και το κόβουν “μαχαίρι”, οι περισσότεροι άνθρωποι τα καταφέρνουν καλύτερα ακολουθώντας ένα προσωπικό τους σχέδιο/πλάνο. Σε πολλές περιπτώσεις, οι καπνιστές αποφασίζουν να μειώσουν σταδιακά το κάπνισμα (από 40 τσιγάρα τη μέρα, σε 30, σε 20, σε 10…) προκειμένου να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν.

Φανταστείτε να καπνίζετε 2 πακέτα την ημέρα και ξαφνικά να αποφασίσετε να το κόψετε. Ο οργανισμός σας θα υποστεί μεγάλο σοκ από την έλλειψη νικοτίνης. Για αυτό το λόγο, η σταδιακή μείωση αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να φτάσετε εκεί που θέλετε.

Το πλάνο διακοπής καπνίσματος σας θα πρέπει επίσης να προσαρμόζεται στις συγκεκριμένες ανάγκες και τις καπνιστικές σας συνήθειες. Πολύ πιθανόν να πρέπει να τις αλλάξετε και αυτές. Ίσως τους πρώτους μήνες να χρειαστεί να μην καταναλώνετε πολύ καφέ και αλκοόλ. Διότι, κακά τα ψέματα, το τσιγάρο συνδυάζεται με αυτά.

Ρωτήστε τον εαυτό σας:

Αφιερώστε χρόνο για να σκεφτείτε τι είδους καπνιστής είστε, ποιες στιγμές της ζωής σας απαιτούν ένα τσιγάρο και γιατί. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιες συμβουλές, τεχνικές ή θεραπείες μπορεί να είναι πιο ωφέλιμες για εσάς.

Είστε πολύ βαρύς καπνιστής (πάνω από ένα πακέτο την ημέρα); Ή είσαι περισσότερο κοινωνικός καπνιστής; Θα έκανε τη δουλειά ένα απλό έμπλαστρο νικοτίνης;

Υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες, μέρη ή άτομα που συνδέετε με το κάπνισμα; Νιώθετε την ανάγκη να καπνίζετε μετά από κάθε γεύμα ή όποτε κάνετε διάλειμμα για καφέ;

Ψάχνετε για τσιγάρα όταν αισθάνεστε πιεσμένοι; Ή μήπως το κάπνισμα του τσιγάρου συνδέεται με άλλους εθισμούς, όπως το αλκοόλ ή ο τζόγος;

Προσδιορίστε τους παράγοντες που σας προκαλούν την ανάγκη για κάπνισμα

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τον εαυτό σας να το κόψετε είναι να εντοπίσετε τα πράγματα που σας κάνουν να θέλετε να καπνίσετε, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων καταστάσεων, δραστηριοτήτων, συναισθημάτων και ανθρώπων.

Μήπως καπνίζετε για να ανακουφίσετε τα δυσάρεστα συναισθήματα;

Πολλοί από εμάς καπνίζουμε για να διαχειριστούμε δυσάρεστα συναισθήματα όπως άγχος, κατάθλιψη, μοναξιά και άγχος. Ωστόσο, όση χαλάρωση προσφέρουν τα τσιγάρα, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι υπάρχουν πιο υγιεινοί και αποτελεσματικοί τρόποι για να κρατήσετε υπό έλεγχο αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα. Τρόποι όπως άσκηση, διαλογισμός, ασκήσεις χαλάρωσης ή ακόμη και απλές ασκήσεις αναπνοής.

Πηγή: Eatforhealth

Comments are closed.

%d bloggers like this: