Δήμος Τυρνάβου: Κοντέινερ για τις ανάγκες πρόληψης του κορωνοϊού
17 Μαρτίου 2020
Πανικός: 1400 κλήσεις στο Τηλεφωνικό Κέντρο για τον Κορωνοϊό της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ
17 Μαρτίου 2020

Σύστημα εκ περιτροπής εργασίας στην Περιφέρεια Αττικής

Τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής στο πλαίσιο λήψης και εφαρμογής των έκτακτων προληπτικών μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού COVID-19, προβλέπει απόφαση που υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη.

Στην απόφαση υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων, όπως αυτές προσδιορίζονται από τον ΕΟΔΥ και τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΣ. Ειδικότερα οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι μετακινούνται από θέσεις συναλλαγής με το κοινό, σε θέσεις χωρίς συναλλαγή (back office) ή παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία.

Σύμφωνα με την απόφαση θα υλοποιηθεί ειδικό σύστημα εκ περιτροπής και εξ αποστάσεως εργασίας με την υποχρέωση να παρίσταται το 1/3 των υπηρετούντων υπαλλήλων στις θέσεις του. Στο παραπάνω ποσοστό δεν υπολογίζονται οι υπάλληλοι που απουσιάζουν για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο (άδεια ειδικού σκοπού, χρήση πάσης φύσεως αδειών, αποσπασμένοι κ.λπ.). Από τον ανωτέρω καθορισμό παρισταμένων υπαλλήλων, κατά την κρίση των υπευθύνων, μπορούν να εξαιρούνται πάσης φύσεως οργανικές μονάδες και υπάλληλοι οι αρμοδιότητες των οποίων συνδέονται με την πρόληψη και την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού .

Επιπλέον προβλέπεται η αναστολή της αυτοπρόσωπης εξυπηρέτησης του κοινού σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής μέχρι τη λήξη των έκτακτων μέτρων που έχουν ληφθεί. Το διάστημα αυτό οι πολίτες θα μπορούν να ζητούν την εξυπηρέτησή τους ηλεκτρονικά και να λαμβάνουν με τον ίδιο τρόπο τα αιτούμενα έγγραφα.

Να σημειωθεί ότι με αυτοπρόσωπη παρουσία πολιτών θα εξυπηρετούνται μόνο έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού. Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νομίμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικής αποστολής έγγραφου αιτήματος ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Για τον καθορισμό των σχετικών συναντήσεων, προηγείται συνεννόηση του αρμόδιου υπαλλήλου με τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας και η συνάντηση οριστικοποιείται, με τη σύμφωνη γνώμη και του ενδιαφερόμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου του. Μάλιστα σε κάθε περίπτωση, κατά την προσέλευση του κοινού, θα πρέπει να διασφαλίζεται η τήρηση αναλογίας του ενός ατόμου ανά 10 τετραγωνικά μέτρα και με ελάχιστη απόσταση τα δύο μέτρα μεταξύ των παρευρισκόμενών.

Αξιοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης

Εκτός από τους παραπάνω τρόπους εξυπηρέτησης του κοινού, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής θα εξυπηρετούν τα αιτήματα των πολιτών μέσω του Συστήματος Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης της Περιφέρειας Αττικής (Οδηγός του Πολίτη, www.patt.gov.gr ). Για περισσότερες πληροφορίες οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 1539.

Στην απόφαση του Περιφερειάρχη προβλέπεται ότι οι αρμόδιοι προϊστάμενοι θα καθορίζουν τα καθήκοντα που καλούνται να ασκήσουν οι υπάλληλοι κατά την έκτακτη αυτή λειτουργία, ενώ θα προτεραιοποιούν τις εργασίες που ανατίθενται στους υπαλλήλους και θα παρέχουν σαφείς οδηγίες για το παρεχόμενο έργο. Οι Αντιπεριφερειάρχες ορίζονται υπεύθυνοι για τον ορισμό των υπαλλήλων που θα απασχολούνται στα γραφεία τους, ενώ ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής, ορίζεται ως υπεύθυνος για τον καθορισμό των υπαλλήλων του Γραφείου Περιφερειάρχη και των Αυτοτελών Γραφείων της Περιφέρειας Αττικής, που θα εργάζονται εκ περιτροπής.

Η απόφαση ενδέχεται να τροποποιηθεί με βάση την εξέλιξη της επιδημίας και τα επιδημιολογικά δεδομένα καθώς και τις οδηγίες των αρμοδίων Φορέων και Υπηρεσιών και ισχύει μέχρι την άρση της λήψης μέτρων αποφυγής και διάδοσης του COVID-19.

Με αφορμή τη σχετική απόφαση ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης επισημαίνει:

«Η χώρα μας, καλείται να αντιμετωπίσει μια πρωτοφανή υγειονομική κρίση. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Αττικής λαμβάνει ειδικά μέτρα για την προστασία, τόσο των εργαζομένων της, όσο και των πολιτών που προσέρχονται σε αυτές. Επιπλέον αξιοποιείται η ηλεκτρονική τεχνολογία για να υλοποιηθούν υποθέσεις και διαδικασίες. Όλοι μαζί εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας ασπίδας προστασίας για τους πολίτες και ταυτόχρονα περιορίζουμε το προσωπικό στο απολύτως απαραίτητο για την κάλυψη των αναγκών που υπάρχουν. Είμαστε δίπλα στους πολίτες και στους εργαζόμενους της Περιφέρειας Αττικής. Κοινός μας στόχος ο περιορισμός της εξάπλωσης του κορωνοϊού».

Comments are closed.

Αρέσει σε %d bloggers: