Ένταση επικράτησε στη συνεδρίαση της εξεταστικής επιτροπής για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Πρώτη εστία έντασης αποτέλεσε η άρνηση δύο μαρτύρων, των Αθ. Βούρδα και Χρ. Διονέλλη που είναι πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015-2017, να καταθέσουν. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, αναγνώστηκαν επιστολές των δύο μαρτύρων που δήλωσαν ότι δεν θα παραστούν επειδή ελέγχονται από την ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη σύμβαση «717» και ίσως επιβαρύνουν την θέση τους.
Τελικά η επιτροπή αποφάσισε να τους καλέσει εκ νέου, αναγνωρίζοντας τα δικαιώματα τους, που προκύπτουν από τον ΚΠΔ (κατάθεση υπομνήματος, δικαίωμα σιωπής). Πρώτα, ωστόσο, η Νέα Δημοκρατία υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε θέση και αποσυνέδεσε τη σύμβαση «717» από το σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τον ΣΥΡΙΖΑ να απαντά πως η ΝΔ κάνει σπέκουλα για αυτό το ζήτημα.
Δεύτερη εστία έντασης αποτέλεσαν τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στην κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, επικαλούμενα ιατρικά έγγραφα ότι ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένη (εγκεφαλικά ανευρύσματα), και εγείρουν αμφιβολίες για το αν Ρυμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΕ) είχε ελέγξει την κατάσταση της υγείας του συγκεκριμένου μηχανοδηγού.
Με αφορμή αυτά τα δημοσιεύματα, και με πρωτοβουλία του εισηγητή της πλειοψηφίας, Λάζαρου Τσαβδαρίδη, η εξεταστική επιτροπή ζήτησε από την πρόεδρο της Ιωάννα Τσιαπαρίκου, που εξετάστηκε σήμερα, τον πλήρη ιατρικό φάκελο του μηχανοδηγού της επιβατηγής αμαξοστοιχίας.
Στην κατάθεσή της, η κ. Τσιαπαρίκου είπε ότι κάθε μηχανοδηγός ελέγχεται από τετραμελή επιτροπή γιατρών (καρδιολόγο, νευρολόγο-ψυχίατρο, ΩΡΛ και οφθαλμίατρο), οι οποίοι συντάσσουν ένα πιστοποιητικό υγείας που στέλνουν στη ΡΑΕ. Μάλιστα προσκόμισε δύο σχετικά έγγραφα που υπήρχαν για τον συγκεκριμένο μηχανοδηγό.
Ωστόσο, η πλειοψηφία υποστήριξε ότι το έγγραφο ήταν ελλιπές (δεν είχε καν τον ΑΜΚΑ του μηχανοδηγού, για παράδειγμα). «Δεν μπορεί να δεχθεί ότι ο κάθε πρόεδρος της ΡΑΣ παίρνει αυτό το έγγραφο, που δεν γράφει τίποτα, που δεν έχει φωτογραφίες, που δεν έχει αριθμό ταυτότητας και δεν ξέρουμε εάν πρόκειται για τον συγκεκριμένο ή για άλλο συνονόματό του», σχολίασε ο κ. Τσαβδαρίδης.
Όπως είπε, αυτό που προκύπτει από τα δύο συνοδευτικά έγγραφα, που διαβίβασε η κ. Τσιαπαρίκου, είναι ότι στο ένα από τα δύο υπάρχουν υπογραφές τεσσάρων γιατρών και στο άλλο υπογραφές τριών γιατρών. «Δηλαδή δώσαμε πιστοποιητικό ικανότητας σε έναν άνθρωπο, που φαίνεται ότι δεν εξετάστηκε τουλάχιστον από έναν γιατρό. Δεν ξέρουμε εάν από αυτά που βλέπουμε, το πρόβλημα υγείας με τους εμβολισμούς, τα εγκεφαλικά ανευρύσματα, έχει επισημανθεί από τους γιατρούς, εάν έχει αναγραφεί στο φάκελο, το πώς έχει προχωρήσει η διαδικασία, ποια είναι η φαρμακευτική αγωγή που ακολουθούσε ο συγκεκριμένος», ανέφερε.
Θεωρώ και καταγγέλλω, συνέχισε ο κ. Τσαβδαρίδης, ότι η ρυθμιστική Αρχή έπρεπε να μη μείνει εφησυχασμένη με όλα αυτά τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά, και δεν θέλω να πιστέψω ότι κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβαίνει με τους εξεταστές των μηχανοδηγών, για το εάν ήταν επαρκείς μηχανολογικά. «Ζητάμε τον πλήρη ιατρικό φάκελο που τηρείται υποχρεωτικά στη ΡΑΣ και τον πλήρη ιατρικό φάκελο που τηρεί η Hellenic Train […] για να καταλήξουμε τελικά, εάν αυτός ο άνθρωπος μπορούσε να ανέβει στα τρένα ή δεν μπορούσε και ήταν επικίνδυνος», πρόσθεσε.
Με το αίτημα αναζήτησης του πλήρους ιατρικού φακέλου συμφώνησε ο εισηγητής της μειοψηφίας, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλης Κόκκαλης. Παρατήρησε ωστόσο, ότι η επιχειρηματολογία της πλειοψηφίας κατατείνει στο ότι φταίει η κ. Τσιαπαρίκου, για το εάν το πιστοποιητικό υγείας ήταν ορθό ή όχι.
Για τη ΝΔ, προσέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, δεν φταίει ότι ο Κ. Καραμανλής άλλαξε το όριο ηλικίας τού σταθμάρχη, δεν φταίει ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, φωτοσήμανση και ενδοεπικοινωνία κ.ά., παρά μόνο ότι φταίει ο σταθμάρχης ή ενδεχομένως και άλλοι. «Να ψάξουμε και για τις ευθύνες αυτών που εξέδιδαν τα πιστοποιητικά υγείας, αλλά περιμένουμε από την κυβέρνηση να δώσει χρόνο, όπως έδωσε σήμερα, για να εξετάσουμε και άλλους μάρτυρες όπως ο συνδικαλιστής Γενηδούνιας», πρόσθεσε ο κ. Κόκκαλης.
Η εξέταση της κ. Τσιαπαρίκου θα συνεχιστεί αύριο, μετά και την προσκόμιση του πλήρους ιατρικού φακέλου του μηχανοδηγού της επιβατηγής αμαξοστοιχίας, τον οποίο ζήτησε η εξεταστική επιτροπή.
Με πληροφορίες και από ΑΠΕ-ΜΠΕ