Ερμηνεύοντας ως συνειδητή απόφαση τη ζημιογόνα χρήση του 2022, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θέτει ως προτεραιότητα την επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά φέτος, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική της πάνω στον άξονα: τιμές, ποικιλία και εξυπηρέτηση.
Όπως δήλωσε χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Ahold Delhaize Νίκος Λαβίδας, αιχμή του δόρατος για την αναπτυξιακή στρατηγική είναι να αλλάξει το perception των εγχώριων καταναλωτών που θεωρούν ότι η ΑΒ είναι πιο ακριβή αλυσίδα, καθώς αυτό είναι αναληθές.
Αναλυτικότερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος έκλεισε το 2022 εμφανίζοντας καθαρές ζημιές 2,476 εκατ. ευρώ, από κέρδη 30,728 εκατ. το 2021, καθώς και οριακή αύξηση τζίρου κατά 0,76%, στο 1,98 δισ., από 1,965 δισ. το 2021, όταν η αγορά «έτρεξε» με αύξηση 5,8%. Τα λειτουργικά κέρδη της αλυσίδας κατέγραψαν μείωση στα 20,143 εκατ., από 66,727 εκατ. το 2021, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,098 εκατ., από κέρδη 42,972 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους κατήλθε σε 25,97%, από 27,35%, ενώ το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 65,4 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων.
Όπως επισήμανε ο κ. Λαβίδας, «σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2022 κάποιοι αναφέρουν ότι χάνουμε τον βηματισμό μας. Μπορεί, όμως, να υπάρχει και άλλη ερμηνεία. Ανανεωνόμαστε, επενδύουμε, προσπαθήσαμε να στηρίξουμε το καλάθι του νοικοκυριού και όλο αυτό οδήγησε σε ζημιές. Σαφέστατα καμία εταιρεία δεν πρέπει να γράφει ζημιές, αλλά κάποιες φορές είναι αναγκαίο κακό. Και έπρεπε να το κάνουμε και το κάναμε συνειδητά και άμα χρειαστεί θα το ξανακάνουμε». Σύμφωνα με τον ίδιο, η μείωση κερδών οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, αρχής γενομένης της σημαντικής αύξησης του ενεργειακού κόστους, το οποίο μετά τις κρατικές επιδοτήσεις διπλασιάστηκε στα 24 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι αντίστοιχες πληθωριστικές αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα -καύσιμα και μεταφορές- επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ., ενώ η συμμετοχή στο «καλάθι του νοικοκυριού» με πάνω από 70 προϊόντα επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 1 εκατ. για μόλις δύο μήνες εφαρμογής του μέτρου.
Αντίστοιχα, σε 9 εκατ. ανήλθε το «κόστος» της τήρησης της νομοθεσίας περί «περιστολής αθέμιτης κερδοφορίας και προστασίας περιθωρίου κέρδους», ενώ η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για τις συνεργασίες με παραγωγούς γεωργικών προϊόντων (ν. 4792/2021) είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 14% των ημερών πίστωσης των προμηθευτών, γεγονός που μεταφράζεται σε απώλεια περίπου 80 εκατ. σε λειτουργικές ταμειακές ροές.
Για να ανατρέψει αυτή την εικόνα, η ΑΒ δρομολογεί μια πιο έντονη τιμολογιακή πολιτική, με το 50% των κωδικών της να τελούν σε καθεστώς προσφοράς, ενώ τα 1.200 προϊόντα χαμηλής τιμής -που αφορούν κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας- δρομολογείται να ανέλθουν σε 1.600 σε βάθος τριετίας. Μάλιστα, η αλυσίδα εισέρχεται και σε νέες κατηγορίες private label, όπως αυτή των φυτικών ροφημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, ο κυρίαρχος στόχος είναι να επιτευχθεί οργανική ανάπτυξη, ενώ σε όρους εννεαμήνου η εικόνα των εσόδων είναι σταθερή και το πρόσημο στην κερδοφορία είναι θετικό.
Σχολιάζοντας τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας που προωθεί η κυβέρνηση, ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι «κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν γίνεται μόνο τα σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός τροφίμων. Πρέπει να συνεισφέρουν και οι προμηθευτές». Ο ίδιος ανέφερε ότι το υπουργείο Ανάπτυξης ζήτησε από τις αλυσίδες να εντάξουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο μέτρο της μειωμένης τιμής κατά 5% και είναι κάτι που εξετάζεται, ενώ υποστήριξε ότι «από το 2024 το ποσοστό του πληθωρισμού στα τρόφιμα μπορεί να είναι μονοψήφιο».
Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/business/1517883/av-schedio-epistrofis-stin-kerdoforia/