Η Αποκεντρωμένη τονίζει πως εφόσον έχει συντελεσθεί η αυτοδίκαιη άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης του ως άνω ακινήτου ιδιοκτησίας της προσφεύγουσας, γεγονός που δεν αντικρούει ο Δήμος Καρδίτσας και έχει υποβληθεί σχετική αίτηση της προσφεύγουσας για τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας, ως το αρμόδιο εκ του νόμου όργανο, όφειλε εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση του υποβληθέντος φακέλου της προσφεύγουσας (30.10.2024), να αποφασίσει σχετικά με την αίτηση και είτε να αποδεχθεί αυτή και να εκκινήσει υποχρεωτικά τη διαδικασία τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου υποβάλλοντας σχετική πρόταση προς τον οικείο περιφερειάρχη είτε αφού πρώτα εξετάσει εάν πληρούνται οι εκ του νόμου προβλεπόμενες προϋποθέσεις (ήτοι πολεοδομική ανάγκη και ύπαρξη σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό του Δήμου) να προτείνει στον οικείο περιφερειάρχη την εκ νέου επιβολή της αρθείσας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης για τον ίδιο σκοπό ή τη μερική επανεπιβολή της, με υποχρεωτική εκκίνηση (και στην περίπτωση αυτή) της διαδικασίας τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου.
Συνεπώς, στην προκειμένη περίπτωση, το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας παρέλειψε να εξετάσει το αίτημα της προσφεύγουσας επί του οποίου σε κάθε περίπτωση (αποδοχής ή μη) πρέπει να κρίνει και να προβεί σε μία εκ των προαναφερόμενων ενεργειών, η δε παράλειψη αυτή συνιστά παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας του αρμοδίου οργάνου του Δήμου Καρδίτσας.
Π.Κ.