«Παράθυρο» αξιοποίησης και χρήσης του λιμένος Βόλου, συμπληρωματικά στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά, για τη μεταφορά αυτοκινήτων από τη μία άκρη του κόσμου στην άλλη, άνοιξε χθες Γιώργος Ζόρζος, γενικός διευθυντής στην Ελλάδα της εταιρείας STAMKO, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται διεθνώς αποκλειστικά στη μεταφορά αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης του επιβλητικού «αυτοκινητάδικου» PASSIOΝ, το οποίο χρησιμοποιεί τον Βόλο ως αγκυροβόλιο πριν το κάθε επόμενο εμπορικό του ναύλο αποφέροντας σημαντικά έσοδα στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) από τα τέλη τα δύο τελευταία χρόνια, ο κ. Ζόρζος μίλησε με θερμά λόγια για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού σε σχέση με άλλα περιφερειακά λιμάνια.
Αποκάλυψε μάλιστα πως η Stamco ship management CO LDD, με έδρα τον Πειραιά, έχει προτείνει στους πελάτες της ανά τον κόσμο τη χρήση του τοπικού λιμένα ως εναλλακτική λύση και συνδυαστικά πάντα με το λιμάνι του Πειραιά, ενώ πριν από έναν περίπου χρόνο αντιπροσωπεία ιαπωνικής εταιρείας, που εμπορεύεται αυτοκίνητα, επισκέφτηκε τον Βόλο, ξεναγήθηκε στο λιμάνι και είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις υπηρεσίες που παρέχονται, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Ζόρζος, χωρίς όμως προς το παρόν να υπάρχει η δυνατότητα χρονικής εκτίμησης υλοποίησης των σχεδίων.
«Ενδεχομένως σε έναν μήνα, ενδεχομένως και σε δέκα χρόνια, σχήμα λόγου, μπορεί ο Βόλος να λειτουργήσει ως το δεύτερο λιμάνι για τα «αυτοκινητάδικα». Εχει όλα τα πλεονεκτήματα για να γίνει αυτό», ήταν η χαρακτηριστική απάντηση του κ. Ζόρζου στη σχετική ερώτηση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός ότι το λιμάνι διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, το ISPS, σε συνδυασμό με το πιστοποιημένο σύστημα για την αποκομιδή απορριμμάτων και μία σειρά από άλλα facilities, το καθιστούν ουσιαστικά δεύτερο προορισμό μετά τον Πειραιά για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες Ιαπωνίας, Κορέας, Κίνας, αλλά και Κεντρικής Ευρώπης, που μέχρι σήμερα μέσω της STAMKO χρησιμοποιούν αποκλειστικά τον Πειραιά για να μεταφέρουν τα αυτοκίνητα που θέλουν να διοχετεύσουν στην αγορά της Ευρώπης και της Αμερικής.
Αυτό που σίγουρα θα πρέπει να προβλεφθεί πρώτα είναι η εξασφάλιση χώρου, όπου θα ξεφορτώνονται τα αυτοκίνητα και ο οποίος σήμερα υπάρχει στην τρίτη προβλήτα που είναι υπό διαμόρφωση και με ορισμένες μικροπαρεμβάσεις οδικών συνδέσεων μπορεί να είναι λειτουργική, σύμφωνα πάντα με τον κ. Ζόρζο.
«Εμεις ως εταιρεία δεν έχουμε κανένα συμφέρον από το λιμάνι του Βόλου. Το αντίθετο συμβαίνει», πρόσθεσε ακόμη ο εκπρόσωπος της STAMKO, εξηγώντας ότι η εταιρεία του επέλεξε να αγκυροβολεί στον Βόλο μέχρι τον επόμενο ναύλο ανά τον κόσμο, αξιολογώντας πως ο τοπικός λιμένας αποτελεί ασφαλές και απάνεμο καταφύγιο. Επισήμανε επίσης ότι η επιλογή του Βόλου συγκριτικά με τον Πειραιά είναι πιο κοστοβόρα για την εταιρεία, επωφελής όμως για τον ΟΛΒ, που εισπράττει περισσότερα έσοδα από τα τέλη.
Στην ξενάγηση στο επιβλητικό πλοίο παρευρέθηκαν για να ενημερωθούν σχετικά η λιμενάρχης Βόλου Βασιλική Κωνσταντά και ο υπολιμενάρχης Δημήτρης Σαραζάνης, καθώς και ο Βολιώτης ναυτιλιακός πράκτορας Αγγελος Πετεινάρης, που είναι ο σύνδεσμος μεταξύ STAMKO, λιμενικών αρχών και ΟΛΒ.
Επιβλητικό «αυτοκινητάδικο»
Σημειώνεται πως το επιβλητικό «αυτοκινητάδικο» PASSION είναι αγκυροβολημένο στην προβλήτα του εμπορικού λιμανιού, υπό σημαία Μπαχάμες, μήκους 159 μέτρων και κατασκευής του 2011 και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει σε κάθε ναύλο 3.000 αυτοκίνητα. Διαθέτει υπερσύχρονα συστήματα πλοήγησης, σύγχρονες καμπίνες, γυμναστήριο, ιατρείο, αλλά και πολλούς χώρους για το προσωπικό του.
Το PASSION χρησιμοποιείται αμιγώς για τη μεταφορά οχημάτων και έχει 17μελές πλήρωμα. Ο πλοίαρχός του είναι Βούλγαρος, ενώ τα υπόλοιπα μέλη τους πληρώματος Φιλιππινέζοι και από διάφορες χώρες.
Το μεγαλύτερο πλοίο της STAMKO είναι δυναμικότητας μεταφοράς 7.600 αυτοκινήτων.
Η STAMKO διαθέτει άλλα 65 πλοία σε όλο τον κόσμο, ενώ στο λιμάνι του Βόλου έχει αγκυροβολήσει παλαιότερα και άλλο μικρότερο πλοίο της ίδιας εταιρείας, το PRESTIGE.