Ο κ. Κικίλιας επεσήμανε ότι η έλλειψη πράσινων καυσίμων απαιτεί πιο ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της δίκαιης μεταχείρισης των μεταβατικών καυσίμων – όπως το LNG – καθώς και της έξυπνης χρήσης του μηχανισμού ανταμοιβής. Στόχος, όπως είπε, είναι να υποστηριχθεί η προσαρμογή όχι μόνο της bulk/tramp ναυτιλίας, αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του κλάδου.
Ο υπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα, η χώρα με τη μεγαλύτερη ναυτική παράδοση και πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο με το 20% του παγκόσμιου στόλου, παραμένει προσηλωμένη στην ανάγκη για παγκόσμια μέτρα που θα εξασφαλίζουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού.
Τέλος, υπογράμμισε ότι ο ΙΜΟ και τα κράτη-μέλη του πρέπει να επικεντρωθούν στην επίλυση των ανοιχτών ζητημάτων τους επόμενους μήνες, ώστε τα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ το 2028 να είναι ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα για το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.