Το έργο φιλοτεχνείται στο υπό δημιουργία Υπαίθριο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και σηματοδοτεί την έναρξη της εικαστικής ανάπτυξης ενός μοναδικού σημείου αναφοράς, που ετοιμάζει ο Δήμος Λίμνης Πλαστήρα. Την Κυριακή 30 Ιουλίου έχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις μνήμης, μεταξύ των οποίων είναι και τα αποκαλυπτήρια δύο γλυπτών. Το πρώτο του Rainer Fest και το δεύτερο του αείμνηστου Γιάννη Τρούκη.
Συναντήσαμε το Γερμανό καλλιτέχνη, ο οποίος μας εξήγησε πόσο εύκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να δημιουργεί κάτω από αυτό το ιστορικό βάρος.
Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο, τονίζει στο Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ωστόσο, προσθέτει ότι τα πράγματα που έχουν συμβεί δεν μπορούν να αναιρεθούν. Οι απόγονοι δεν είναι υπεύθυνοι για τα λάθη που έκαναν οι πρόγονοι, αλλά οι απόγονοι είναι υπεύθυνοι για τη διασφάλιση ότι τα λάθη που έγιναν δεν θα επαναληφθούν. Είναι μεγάλη χειρονομία του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα και του δημάρχου του Παναγιώτη Νάνου, τονίζει επίσης, να δίνουν έναν χώρο – τόπο, για να επισημάνουν τα λάθη που έγιναν και να μπορέσουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στο μέλλον. Ένα μέρος όπου διαπράχθηκαν φρικαλεότητες πολέμου από Ιταλούς και Γερμανούς στρατιώτες, σε αυτόν τον λόφο που μπορεί πλέον να γίνει τόπος ειρήνης και είμαι εδώ, γι’ αυτό το σκοπό. Ιδιαίτερη αναφορά ο Rainer Fest, κάνει στον συμβολισμό αυτής της καλλιτεχνικής δημιουργίας λέγοντας: «Νομίζω ότι η ζωή και το μέλλον πάντα μας αποκαλύπτεται ως αποτέλεσμα ενός ζευγαριού αντιθέτων και της σύνδεσης και των δύο μερών. Έτσι, αυτό που μας περιβάλλει και πάντα αντιλαμβανόμαστε είναι το αποτέλεσμα μιας ένωσης, κάτι νέο που αναδύεται από το ζευγάρι των αντιθέτων σε ένα υψηλότερο επίπεδο. Η ζωή μας, το παρόν μας, είναι μια συνεχής σύνθεση που μπορεί να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό είναι και το θέμα του γλυπτού που θα δημιουργήσω για το επερχόμενο πάρκο γλυπτικής στον λόφο. Θα ασχοληθεί και θα απεικονίσει την εξέλιξη από το αρνητικό στο θετικό και το πολύ σημαντικό σημείο καμπής. Συμβολίζει αυτή, το θετικό σημείο της αλλαγής για ένα καλύτερο μέλλον».
Ο ίδιος δεν παραλείπει να τονίσει το τι πρέπει να κάνουμε για να μην ξαναζήσουμε τέτοιες περιόδους. Η Γερμανία και η Ιταλία του παρελθόντος, επισημαίνει, έχουν αφήσει εδώ το σκληρό τους στίγμα, όταν οι δυνάμεις κατοχής σκότωσαν αντιστασιακούς και έκαψαν σπίτια. Αυτό δεν μπορεί να αναιρεθεί. Αλλά η πραγματικότητα σήμερα, εξηγεί ο ίδιος, είναι ότι δύο μαχόμενοι αντίπαλοι, όπως Έλληνες και Ιταλοί και Έλληνες και Γερμανοί, έχουν γίνει χώρες που τώρα έχουν συγχωνευθεί σε μια μεγαλύτερη οντότητα, την Ευρώπη. Αυτή η σύνδεση των χωρών σε υψηλότερο επίπεδο μάς δίνει ελπίδα ότι θα υπάρξει μια διαρκής ειρήνη και ότι ο πόλεμος, ο ένας εναντίον του άλλου, δεν θα είναι πλέον δυνατός. Μια ευρωπαϊκή ειρήνη είναι το παιδί της προηγούμενης εχθρότητας και αντιπολίτευσης. Τι υπέροχο που τώρα, εδώ στο Μορφοβούνι, στην κορυφή ενός λόφου όπου έχουν γίνει σκληρές μάχες, αναδύθηκε ένας τόπος αφιερωμένος στην ειρήνη και αφιερωμένος στη φιλία, καταλήγει τονίζοντας ο Γερμανός γλύπτης.
Ο δήμαρχος του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα Παναγιώτης Νάνος τονίζει: «Καλέσαμε τον γνωστό Γερμανό γλύπτη να δημιουργήσει το πρώτο γλυπτό στο υπαίθριο μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για λόγους συμβολικούς. Ογδόντα χρόνια μετά το κάψιμο των χωριών από τους Γερμανούς και Ιταλούς κατακτητές, διασώζουμε την ιστορική μνήμη μέσα από την τέχνη. Σηματοδοτούμε την έναρξη μιας νέας εποχής δημιουργίας και ειρηνικής συνύπαρξης των λαών. Μετατρέπουμε τη μνήμη σε θεμέλιο Ειρήνης και Προόδου, δημιουργούμε ένα διεθνές τοπόσημο με επίκεντρο στην Σύγχρονη Τέχνη. Στόχος μας η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της λίμνης Πλαστήρα και η δυναμική έξοδος στη διεθνή αγορά».
Ο Rainer Fest γεννήθηκε το 1953 στο Βερολίνο, σπούδασε στη Σχολή Τεχνών Jurva της Φινλανδίας, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών, Τμήμα Γλυπτικής της Βρέμης, έπειτα στην Academiade Bellas Artes της Μαδρίτης. Συνεργάστηκε με το δήμο του Βερολίνου και περιφέρειες της Γερμανίας. Από το 1993 συμμετέχει σε πολλές εκθέσεις σε Ευρωπαϊκές χώρες, ΗΠΑ, κ.α. Μεταξύ αυτών, συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα. Έχει πάρει μέρος σε 30 Συμπόσια Γλυπτικής και Τέχνης, έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, καθώς και σε περισσότερες από 30 τοποθεσίες δημόσιων χώρων.
Αποστόλης Ζώης – AΠΕ-ΜΠΕ