Οι λόγοι της νέας παράτασης
Οι λόγοι που επικαλείται στην αίτησή του ο ανάδοχος και υιοθετεί η υπηρεσία είναι η τμηματική χορήγηση αδειών επέμβασης που του χορήγησε ο Δήμος αρχικά στον πεζόδρομο της Στέργιου Λάππα, ακολούθως στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, στη συνέχεια στον περιβάλλοντα χώρο της Δημοτικής Αγοράς και τέλος στον πεζόδρομο Βάλβη.
Επίσης, λόγω της εκτέλεσης εργασιών επί των πεζοδρόμων Στέργιου Λάππα, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Βάλβη με εμπορικά καταστήματα εκατέρωθεν, για την ολοκλήρωση των εργασιών διαπιστώθηκε ότι απαιτείται επιπλέον χρόνος από τον αρχικά υπολογιζόμενο καθώς ο ιδιαίτερα έντονος εμπορικός χαρακτήρας των ανωτέρω πεζοδρόμων δεν επιτρέπει το συνολικό αποκλεισμό τους, καθώς δημιουργεί οξύ πρόβλημα στην εμπορική τους λειτουργία. Για το λόγο αυτό έπρεπε να δημιουργείται μια συνεχώς μετακινούμενη ζώνη εργασιών εντός των πεζοδρόμων, ώστε να υπάρχουν ασφαλείς διάδρομοι κυκλοφορίας των πολιτών εκατέρωθεν της ζώνης εργασιών οι οποίες επιβραδύνονται με παράλληλη αύξηση του χρόνου υλοποίησης τους, ώστε να διασφαλίζεται ταυτόχρονα και η εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων.
Ακόμη σύμφωνα με τη εισήγηση κατά τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων επί του πεζοδρόμου Στέργιου Λάππα, αλλά και περιμετρικά του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς εκτελούνταν παράλληλες εργολαβίες τόσο της ΔΕΥΑΚ για αντικατάσταση υδρομέτρων και καθαρισμού των αγωγών ομβρίων όσο και της Cosmote για εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών) κάτι που προκάλεσε επιπρόσθετες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των παρεμβάσεων του έργου, καθώς ήταν απαιτούμενη η ολοκλήρωση των εργασιών των παράλληλων εργολαβιών για την υλοποίηση των εργασιών της εξεταζόμενης εργολαβίας.
Επιπλέον, η λειτουργία της λαϊκής υπαίθριας αγοράς περιμετρικά του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς, αλλά και στον πεζόδρομο Μεγάλου Αλεξάνδρου, με μονοήμερη εμπορική αλλά εβδομαδιαία συχνότητα, αναγκάζει την ανάδοχο εταιρεία να διακόπτει για σχεδόν τρεις ημέρες τη λειτουργία του εργοταξίου της στους χώρους αυτούς. Επομένως, η εβδομαδιαία (κάθε Τετάρτη) λειτουργία της υπαίθριας λαϊκής αγοράς μειώνει τις πραγματικές ημέρες εργασίας σε ποσοστό 40-50%, λαμβάνοντας υπόψη εξαήμερη λειτουργία ενός εργοταξίου (Δευτέρα – Σάββατο).
Τέλος, επισημαίνονται τα προβλήματα που επέφερε στην περιοχή η καταιγίδα “DANIEL”, τα οποία είχαν ως συνέπεια σημαντικές καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών, καθώς απαιτήθηκε και η εκτέλεση πρόσθετων εργασιών, γεγονός που εμπόδισε την τήρηση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος του έργου.
Οι υπολειπόμενες εργασίες
Σημειώνεται ότι έως και σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για τα νέα ανακατασκευασμένα τμήματα των Πεζοδρόμων Στέργιου Λάππα και Μεγάλου Αλεξάνδρου και εκκρεμούν εργασίες που αφορούν αναπλάσεις στον Πεζόδρομο Βάλβη και αναπλάσεις τμήματος Πεζοδρόμου που γειτνιάζει με τα νέο ανακατασκευασμένο τμήμα Πεζοδρόμου της Μεγάλης Αλεξάνδρου, εργασία που δεν είχε προβλεφθεί και κρίνεται απαραίτητη για να ολοκληρωθεί η παρέμβαση στο συγκεκριμένο τμήμα.
Κωστής Κριτσιάνης