Το αεροδρόμιο της Μυρίνης αποτελεί ένα χώρο με πολύ σοβαρές αναπτυξιακές προοπτικές και για τον Δήμο και για ολόκληρο το νομό. Είναι ένα από εκείνα τα επενδυτικά πεδία που θα μπορούσαν να φέρουν ένταξη στο ταμείο Ανάπτυξης, να φέρουν κόσμο στην περιοχή μας και να ενισχύσουν την οικονομία σε πολλούς τομείς.
Παρόλα αυτά παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητο αναμένοντας μία σειρά απαραίτητων πολεοδομικών παρεμβάσεων, μέσω των οποίων θα του δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει.
Απ’ ότι φαίνεται αυτό θα γίνει μέσα στο 2021, επτά περίπου χρόνια μετά από τότε που πήρε άδεια για να γίνει αεροδρόμιο. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε, μιλώντας στο KarditsaLive.Net, ο αντιδήμαρχος κ. Ηλίας Σχορετσανίτης, ο οποίος είναι και ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαχείρισης του αεροδρομίου.
Συγκεκριμένα ο κ. Σχορετσανίτης μας είπε πως οι διαδικασίες έκδοσης της οικοδομικής άδειας, που πρέπει να αφορά στο σύνολο της έκτασης που καλύπτει το αεροδρόμιο, είναι σε εξέλιξη, μετά από ένα διάστημα «οπισθοχώρησης» κυρίως λόγω “Ιανού” και πανδημίας. Θέλω να πιστεύω, τόνισε, πως μέσα στους επόμενους δύο με δυόμισι μήνες θα είναι όλα έτοιμα και μάλιστα με επέκταση της αρχικής χωροθέτησης, για τα σημεία που θα μπορέσουν να γίνουν κατασκευές και να στεγαστούν αερολέσχες, σχολές και ιδιώτες.
Σημειώνουμε πως στο αρχικό σχέδιο και τον κανονισμό λειτουργίας υπάρχει αποτύπωση του αεροδιαδρόμου, ενός κτιρίου που χαρακτηρίζεται ως πύργος ελέγχου και χωροθετημένες θέσεις για φορείς και ιδιώτες που θα χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο. Ο αριθμός αυτών θα αυξηθεί και γιατί υπάρχει δυνατότητα και γιατί προκύπτει ως ανάγκη από το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί μέχρι τώρα.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαχείρισης τουλάχιστον δύο σχολές έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον να εκπαιδεύουν πιλότους μικρών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Μυρίνης, με τους εκπαιδευόμενους να προέρχονται από χώρες του εξωτερικού και να ξεπερνούν ανά εκπαιδευτική «φουρνιά» τους πενήντα.
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι συνέχισε θα μένουν στην πόλη μας, θα συναλλάσσονται στην πόλη μας και στο νομό και θα γίνονται και πρεσβευτές μας προβάλλοντας την περιοχή.
Ένα άλλο παράδειγμα που ανέφερε για να καταδείξει τις δυνατότητες που ανοίγονται με την έκδοση οικοδομικής άδειας, την δημοπράτηση των θέσεων και την πλήρη λειτουργία του αεροδρομίου Μυρίνης, ήταν ότι, πριν λίγες ημέρες, μικρό αεροπλάνο από τα Μέγαρα, προσγειώθηκε στην Μυρίνη, παρέλαβε Αμερικανούς τουρίστες που είχαν πάει στα Μετέωρα και τους μετέφερε στη Μήλο.
Έρχεται νερό και χημικές τουαλέτες
Από τα βασικότερα προβλήματα του αεροδρομίου είναι η έλλειψη νερού και τουαλετών. Αυτά λύνονται άμεσα σύμφωνα με τον κ. Σχορετσανίτη, καθώς ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την τροφοδότηση με νερό από την Μυρίνη, ενώ δύο από τις 8 τουαλέτες που θα προμηθευθεί ο Δήμος θα τοποθετηθούν στο αεροδρόμιο.
Οι άλλες έξι προορίζονται οι τέσσερις για την Δημοτική Αγορά και οι υπόλοιπες για το Παλέρμο, που επίσης αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα από την έλλειψή τους.
Διάδρομος τροχοδρόμησης
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου, που επίσης βρίσκεται εντός σχεδιασμού είναι η ασφαλτόστρωση διαδρόμου τροχοδρόμησης. Σήμερα, όσα αεροσκάφη χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο προσεγγίζουν στον κεντρικό διάδρομο, από μη ασφαλτοστρωμένο σημείο. Αυτό πρέπει να αλλάξει αν και αποτελεί ένα σημαντικό κόστος.