Με rebranding, ενδυνάμωση προϊοντικού χαρτοφυλακίου και βελτιωμένο οικονομικό αποτύπωμα η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης εισέρχεται στην επόμενη μέρα με στόχο να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές αλλά και ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Ξεκινώντας από την νέα ταυτότητα της μάρκας, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην κληρονομιά του σήματος η οποία συνδυάζει την ελληνικότητα και την ποιότητα της ζυθοποιίας.
Σήμερα η εταιρεία, μετά από το turnaround story, απολαμβάνει τους καρπούς από την ωρίμανση του μεγάλου επενδυτικού της προγράμματος που ανήλθε σε περίπου 30 εκατ. ευρώ και πλέον διεκδικεί ακόμα πιο ισχυρές επιδόσεις.
Το αναπτυξιακό momentum της ΕΖΑ αποτυπώθηκε ήδη στα αποτελέσματα του 2023 όταν επιτεύχθηκε σημαντική βελτίωση στην χρηματοοικονομική της εικόνα με επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της εταιρείας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και ανήλθαν στα 31,5 εκ. ευρώ το 2023, έναντι 30,5 εκ το 2022.
Τα μεικτά κέρδη παρουσίασαν αύξηση που αγγίζει το 32% και ανήλθαν σε 11,2 εκ. ευρώ έναντι 8,5 εκ. το 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκ. ευρώ, έναντι 5,7 εκ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση.
Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκ. ευρώ, από 26,8 εκ. ευρώ στη χρήση του 2022.
Βελτιωμένα κατά 6% διαμορφώθηκαν τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίο κατά 3,5 εκ. ευρώ.
Όπως ανέφερε σχολιάζοντας τις περσινές επιδόσεις ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ Νικήτας Ασπιώτης, «Τα τελευταία χρόνια επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, όπως η γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη, αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες. Το ανθρώπινο δυναμικό ενισχύεται με την προσθήκη έμπειρων στελεχών της αγοράς και την ανάδειξη των εργαζομένων με πολυετή εμπειρία μέσα στην εταιρεία. Η εκτέλεση των απαιτητικών έργων ανάπτυξης, κάτω από την ομπρέλα της στρατηγικής μας, συνεχίζεται απρόσκοπτα και δημιουργεί ισχυρή αισιοδοξία για σημαντική περαιτέρω βελτίωση το 2024, όπως φαίνεται και από τους πρώτους έξι μήνες του έτους».
H επιστροφή σε θετική τροχιά βασίζεται στο επιτυχημένο μίγμα μαρκών, στις άριστες πρώτες ύλες καθώς και στο τελικό γευστικό αποτέλεσμα. Πρόκειται για έναν συνδυασμό με τον οποίο η ΕΖΑ επανασυστήθηκε στους καταναλωτές.
Χάρη στις καλύτερες πρώτες ύλες, τη σύγχρονη παραγωγική διαδικασία και την αργή ζύμωση 21 ημερών, η ΕΖΑ παράγει στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της ανώτερες γευστικά μπύρες. Οι premium προτάσεις της έχουν καταφέρει από την πρώτη στιγμή να προσελκύσουν το εγχώριο κοινό που αναζητούσε μια ελληνική απάντηση στον πολυθενικό ανταγωνισμό που διακατέχει την αγορά της μπύρας.
Εξάλλου, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης είναι αυτή η οποία μέσα στην κρίση έκανε «focus» στην ελληνικότητα των προϊόντων της, κέντρισε το ενδιαφέρον επενδυτών, κερδίζοντας μια ισχυρή θέση μεταξύ των top of the mind σημάτων στην κατηγορία.
Η αναπτυξιακή τροχιά ενισχύεται και μέσα από στοχευμένες κινήσεις εξαγοράς νέων εμπορικών σημάτων όπως πολύ πρόσφατα του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας. Πρόκειται για μια πολλά υποσχόμενη μάρκα με σημαντικές προοπτικές. Με βάση τον σχεδιασμό η ΕΖΑ θα ξεκινήσει την ανάπτυξη του νέου της αποκτήματος από την νέα χρονιά.