Ένα σημαντικό έργο που ολοκληρώνεται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και αφορά την αποκατάσταση ζημιών από κατολησθητικά φαινόμενα στο οδικό δίκτυο του Πηλίου και συγκεκριμένα στην Ε.Ο. Βόλου – Τσαγκαράδας – Ζαγοράς, στο Ξουρίχτι, επισκέφτηκε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός συνοδευόμενος από την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο 1,7 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
«Σε συνεργασία με την Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, τους Περιφερειακούς Συμβούους και τις υπηρεσίες μας ολοκληρώνουμε ένα πρωτόγνωρο έργο που ενισχύει την ασφαλή μετακίνηση στο οδικό κύκλωμα Πηλίου. Πρόκειται για το έργο που βελτιώνει τμήματα του οδικού δικτύου του Πηλίου στο Ξουρίχτι και εντάσσεται στο ολοκληρωμένο σχέδιο, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ, για την αποκατάσταση του προβληματικού οδικού δικτύου στο Πήλιο, μετά τις πρωτοφανείς θεομηνίες του Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου 2018 που έχει εκπονήσει και εκτελεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Παράλληλα για το Νότιο Πήλιο και ειδικά για το Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου έχουμε εντάξει επιπλέον έργα 5 εκατ. ευρώ. Ανεβάζοντας το συνολικό προϋπολογισμό για τα οδικά έργα στο Πήλιο στα 30 εκατ. ευρώ. Ευχαριστούμε τις υπηρεσίες μας που μελετούν και παρακολουθούν την πορεία υλοποίησης των έργων διασφαλίζοντας με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα την καλή εκτέλεσή τους» τόνισε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
Στοιχεία έργου
Με το έργο αυτό πρόκειται να πραγματοποιηθεί σταθεροποίηση και αποκατάσταση των αστοχιών λόγω επιδείνωσης των κατολισθητικών φαινομένων μετά τις σφοδρές βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή στις 21 και 22 Μαΐου 2016 στην Ε.Ο. Βόλου-Τσαγκαράδας-Ζαγοράς στις ΧΘ 42+000 και 48+000. Με το παρόν έργο θα αντιμετωπιστούν οι κατολισθήσεις που εκδηλώθηκαν στις ως άνω χιλιομετρικές θέσεις με αποτέλεσμα τα προϊόντα της κατολίσθησης να αποκόψουν την κυκλοφορία και να καταστήσουν ιδιαίτερα προβληματική τη διέλευση μεγάλων φορτηγών οχημάτων. Τα προτεινόμενα μέτρα στο παρόν έργο αποσκοπούν αφενός μεν να εξασφαλίσουν τη διέλευση οχημάτων και πεζών με ασφάλεια, αφετέρου δε να περιορίσουν τα αίτια του φαινομένου της αστοχίας και στις δύο θέσεις. Μεταξύ άλλων θα εκτελεστούν αποστραγγιστικά έργα προκειμένου τόσο τα επιφανειακά ύδατα, όσο και τα υπόγεια να απομακρύνονται το δυνατόν ταχύτερα και να μην εισέρχονται στη μάζα του πρανούς. Με βάση τη μορφολογία του πρανούς προέκυψε ότι απαιτούνται τρεις σειρές αποστραγγιστικών γεωτρήσεων σε αξονικές αποστάσεις ανά 3 μέτρα με μικρή κλίση προς τα άνω (τύπος βεντάλιας), οι οποίες θα εκτείνονται και πέραν της επιφάνειας ολίσθησης και θα υδρομαστεύσουν το πρανές. Επίσης, για την αντιμετώπιση βραχοπτώσεων θα κατασκευαστεί φράχτης ανάσχεσης στην εθνική οδό και σε ένα τμήμα τοιχείου στην αρχή της παράπλευρης οδού, ενώ για την απομάκρυνση των επιφανειακών υδάτων, θα κατασκευαστεί μια σειρά έργων υδραυλικής φύσεως.