«Ο θησαυρός του Παναγιώτη Τούντα και το νέο ρεμπέτικο» από το Ελληνικό Σχέδιο στο Μικρό Παλλάς
12 December 2022
Νοσοκομείο Καρδίτσας: Κάτω από 10 οι νοσηλείες λόγω COVID-19 – Μόνο αναμνηστικές δόσεις εμβολίου έγιναν στο νομό
12 December 2022

Εύη Δημητρίου: «…Ο τρόπος που δημιουργείς, […] θα καθορίσει αν η δημιουργία είναι τέχνη»

Η παράσταση χορού «Fountains of Mojitos» της Εύης Δημητρίου ανεβαίνει το βράδυ της Τρίτης 13 Δεκεμβρίου, στις 9 μ.μ.,  στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης· τη δραματουργία υπογράφει ο Guy Cools [Πειραιώς 206, Ταύρος].

To έργο παρουσιάζεται σε συνεργασία του Ιδρύματος με  τo Σπίτι της Κύπρου. Η χορογράφος Εύη  Δημητρίου μίλησε μαζί μας.

Θα θέλατε να μας συστήσετε τη νέα σας παράσταση; Τι πραγματεύεται; 

«H παράσταση “Fountains of Mojitos” θα παρουσιαστεί στις 13 Δεκεμβρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, έπειτα από πρόσκληση από το Σπίτι της Κύπρου και του Ιδρύματος.

Διερευνά τους τρόπους με τους οποίους τέσσερις  χορεύτριες -φίλες, γυναίκες και μητέρες- βιώνουν τη φιλία, την αγάπη, τη σεξουαλικότητα. Μαζί  ερευνήσαμε μια γλώσσα τού σώματος, που επιτρέπει στον θεατή να κρυφακούσει τις οικείες μας συζητήσεις, και να βιώσει ένα αντίστοιχο συναισθηματικό και ενεργειακό ταξίδι.  Η παράσταση συνδυάζει την κίνηση με τον λόγο και τη σωματική οικειότητα με το χιούμορ.

Για την παράσταση, προσκάλεσα μια ομάδα χορευτριών που θαυμάζω τόσο ως καλλιτέχνες όσο και ως άτομα. Μια ομάδα που μοιράζεται τους ίδιους προβληματισμούς. Όλες οι χορεύτριες έχουν ήδη μια σημαντική πορεία στον χορό, έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στον χώρο αυτό.  Επίσης, η κάθε χορεύτρια, παρόλο που στο παρόν στάδιο έχει βάση την Κύπρο, κατάγεται από διαφορετική χώρα, που αυτό σημαίνει και διαφορετικές αναφορές.  Η ομάδα απαρτίζεται από τη Ράνια Γλυμίτσα από την Ελλάδα, τη Μιλένα Ούγκρεν Κούλας από τη Σερβία, τη Julia Brendle από τη Γερμανία και την Ελευθερία Σωκράτους από την Κύπρο.

Δραματουργός της παράστασης είναι ο παγκοσμίου φήμης Βέλγος δραματουργός Guy Cools. Tον σχεδιασμό φωτισμού ανέλαβε ο συνεργάτης της ομάδας Aleksandar Jotovic και τα κοστούμια επιμελήθηκε η Κρίστια Μιχαηλίδου».

Τι προσπαθείτε να εξερευνήσετε με αυτή τη νέα σας δουλειά;

«Μέσα από την παράσταση, στόχος μας είναι να εκθέσουμε στερεότυπα που επικρατούν γύρω από τη γυναίκα και να αναδείξουμε διάφορες πλευρές της. Ασχολούμαστε με το πώς βιώνει τη σεξουαλικότητα, την εγκυμοσύνη, το αλλαγμένο σώμα της, καθώς και τη συναισθηματική της πορεία. Από την ντροπή μέχρι την ευχαρίστηση, από τη σιωπηλή αμηχανία στο γέλιο, από τη συνεσταλμένη αυτο-εξερεύνηση αισθησιακών ή δυναμικών συναντήσεων σε ενθουσιώδεις συναντήσεις συνύπαρξης».

Δώστε μας μια εικόνα για τον χορό στην Κύπρο· και  για τη σχετική πολιτιστική υποδομή.

«Ο σύγχρονος χορός στην Κύπρο έχει μία ανοδική πορεία.  Υπάρχει ένα τοπίο με πολλούς χορογράφους, ο καθένας με διαφορετική ταυτότητα και καλλιτεχνική υπογραφή. Αποτελείται από καταξιωμένους επαγγελματίες χορογράφους, πολλοί από τους οποίους έχουν ακολουθήσει καριέρα και στο εξωτερικό, και από τους νεότερους απόφοιτους, οι οποίοι πειραματίζονται να βρουν αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει.

Σίγουρα η Κύπρος διαθέτει μια αξιοπρεπή υποδομή, όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με το Βέλγιο ή τη Γερμανία. Θα θέλαμε να δούμε πιο γενναιόδωρες επιχορηγήσεις από το κράτος, μέσα σε πιο στοχευμένα πλαίσια καθώς και διαθέσιμες κτηριακές υποδομές.  Για παράδειγμα, η ομάδα μας, η ομάδα “Εν δράσει”, είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού (ΣΣΧΛ), η οποία στηρίζεται από το Υφυπουργείο Πολιτισμού.  Η ΣΣΧΛ με τη στήριξη του υφυπουργείου, κάνει ένα μεγάλο έργο τόσο σε τοπικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο.  Χρειάζεται, όμως, καλύτερες κτηριακές υποδομές· όπως για παράδειγμα, ένα θέατρο ειδικά διαμορφωμένο για χορό. Τα κτήρια αυτά υπάρχουν στην κατοχή του κράτους ή της τοπικής αυτοδιοίκησης, και είναι απόλυτη ανάγκη να αναγνωρίσει το ίδιο το κράτος ότι αξίζει να χρησιμοποιηθούν για πολιτιστικούς σκοπούς. Η εκμετάλλευση των ακινήτων δε μπορεί να είναι πάντα οικονομική. Δε μετριούνται τα πάντα με το χρήμα. Ας δώσουμε σημασία στην πολιτιστική διπλωματία και ας αναπτύξουμε ένα πολιτιστικό επιχειρηματικό μοντέλο που μπορεί να ωφελήσει ευρύτερα τον τόπο».

Από πού εμπνέεστε για τις παραστάσεις σας;

«Οι παραστάσεις μου αντλούν έμπνευση από την καθημερινότητα. Εμπνέομαι από τους τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος εντάσσεται στην κοινωνία. Συχνά, οι θεματικές μου αγγίζουν την πολιτική της φροντίδας και την κοινωνική δικαιοσύνη. Έχω ασχοληθεί με ζητήματα όπως η πατριαρχία, η ταυτότητα, το φύλο, η σεξουαλικότητα -μέσα από τη φεμινιστική προοπτική, συχνά με  παιχνιδιάρικη διάθεση.

Εμπνέομαι από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, τις εικαστικές τέχνες αλλά και από την ίδια την καθημερινότητα. Για τη συγκεκριμένη παράσταση, επηρεάστηκα από τη φεμινίστρια συγγραφέα Rebecca Solnit και το βιβλίο της, “Men explain things to me”, στο οποίο με ειρωνικό και χιουμοριστικό τρόπο πραγματεύεται στερεοτυπικές συμπεριφορές γύρω από την πατριαρχία και το φύλο».

Συνδέετε τη δημιουργία με την τέχνη;

«Προσωπικά, ναι. Η τέχνη προέρχεται από την προσωπική ανάγκη για δημιουργία.  Από την ανάγκη να εκφραστούν  σκέψεις και συναισθήματα.  Ο τρόπος που δημιουργείς, η γνώση και η εμπειρία είναι αυτό που θα καθορίσει αν η δημιουργία είναι τέχνη».

Επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια;

«Η επόμενη χρονιά, το 2023, με βρίσκει να συμμετέχω σε διάφορα Φεστιβάλ στο εξωτερικό, ενώ ετοιμάζουμε καινούργια παραγωγή για τον Μάιο του 2023.  Επίσης τον Μάιο του 2023,  αποφοιτώ από το μεταπτυχιακό μου στη χορογραφία και καλλιτεχνική έρευνα στην Ολλανδία».

Συντελεστές Παράστασης:

Ιδέα/Χορογραφία: Εύη Δημητρίου

Σε συνεργασία με τις χορεύτριες: Ράνια Γλυμίτσα, Μιλένα Ούγκρεν Κούλας, Julia Brendle, Ελευθερία Σωκράτους

Δραματουργία: Guy Cools

Σχεδιασμός Φωτισμού: Αλεξάντερ Γιότοβικ

Στυλιστική επιμέλεια: Κρίστια Μιχαηλίδου

Φωτογραφία: Παύλος Βριωνίδης

Παραγωγή: Ομάδα Εν δράσει

Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου & peso producciones

Στηρίζουν οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υφυπουργείο Πολιτισμού της Κύπρου και η  Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: