Συνηθίζουμε να σχολιάζουμε τις εντυπωσιακές κούρσες των ξένων τεχνολογικών μετοχών, αλλά έχουμε και εναλλακτικές περιπτώσεις που εντυπωσιάζουν.
Double score μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες έχει πραγματοποιήσει η μετοχή της SoftWeb στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ενώ, λοιπόν, η μετοχή ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στις 23 Ιουλίου στην τιμή του 0,86 ευρώ, περίπου δύο μήνες αργότερα η τιμή ξεπερνά το 1,72 ευρώ (+100%). Αυτό σημαίνει ότι η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας πληροφορικής ήδη φλερτάρει με το όριο των 9 εκατ. ευρώ. Σίγουρα, τα success stories των υπόλοιπων εισηγμένων του κλάδου αποτελούν ένα λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση.
Γι’ αυτό τον λόγο, η διοίκηση της tech-επιχείρησης από τη Θεσσαλονίκη είναι διατεθειμένη να κυνηγήσει το χρηματιστηριακό όνειρο και να διεκδικήσει σταδιακά τη μετάταξη στην Κύρια Αγορά, όπως συνέβη πρόσφατα με την Performance Technologies ή όπως πρόκειται να συμβεί λίαν συντόμως με τη Real Consulting. Άλλωστε, έχει ως βασικό σύμμαχο όλη αυτήν την επενδυτική τρέλα γύρω απ’ ό,τι συνοδεύεται από τη λέξη… tech.
Μία τρέλα επικρατεί και στο ΚΕΑΟ, το οποίο υποφέρει – μεταξύ άλλων – και από τρανταχτές ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό, φαίνεται πως έχει το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ). Δεν είναι τυχαίο ότι, αυτός είναι ο κύριος λόγος, που έχει καθυστερήσει περίπου ένα δίμηνο, να δοθεί στη δημοσιότητα η 2η τριμηνιαία έκθεση χρέους. Παρά το γεγονός ότι ο ΕΦΚΑ και ευρύτερα οι υπηρεσίες Κοινωνικής Ασφάλισης, έχουν αποκλειστεί από τη διαδικασία της εσωτερικής μετακίνησης προσωπικού στον δημόσιο τομέα, οι απώλειες ικανών εργαζομένων, είναι συνεχείς.
Μέχρι και σε εξετάσεις του ΑΣΕΠ συμμετέχουν νυν εργαζόμενοι, με ορισμένους εξ αυτών, που είναι εξαιρετικοί στο αντικείμενό τους, να έχουν ήδη καταφέρει να αποχωρήσουν, καταλαμβάνοντας καίρια πόστα σε άλλα Υπουργεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο κεντρικό τμήμα του ΚΕΑΟ, από τις 110 οργανικές θέσεις, καλύπτονται μόλις οι μισές!
Και όμως, παρά την υποστελέχωση, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν καταφέρει από τις αρχές της χρονιάς, να συγκεντρώσουν έσοδα άνω του 1,2 δισ. ευρώ, από ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον ΕΦΚΑ. Προφανώς, η συγκεκριμένη επιτυχία επιμερίζεται στο σύνολο του Φορέα, σε όσους προϊστανται στο ΚΕΑΟ, καθώς και στους εναπομείναντες εργαζομένους του, που «πατάνε γκάζι».
Γκάζι χρειάζεται στη δουλειά, αλλά όχι στον δρόμο. Έκλεισε χθες η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ τέλος Σεπτεμβρίου θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που θα διαρκέσει για έναν μήνα, με ορίζοντα ψήφισης από τη Βουλή τον Νοέμβριο. Όπως εξήγησε, μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ο Βασίλης Οικονόμου, υφυπουργός Μεταφορών, το όριο των 30 χλμ. εντός του αστικού ιστού που φαίνεται να προτείνεται στον νέο ΚΟΚ, δεν θα ισχύει για τις κεντρικές λεωφόρους της πόλης, ωστόσο όπως είπε, χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία, καθώς από τους πλέον 600 νεκρούς, οι 350 είναι εντός αστικού ιστού.
Εάν σωθεί έστω και μία ζωή είναι πολύτιμη, ανέφερε χαρακτηριστικά, και αναφέρθηκε εκτενώς σε ζητήματα ασφάλειας.
Για να συνειδητοποιήσουμε την αναλογία σε σχέση με τις αεροπορικές μετακινήσεις, θα ήταν σα να γίνονταν κάθε χρόνο 3,5 αεροπορικά δυστυχήματα. Όσον αφορά τα άτομα ηλικίας 15-29 ετών, τα οδικά ατυχήματα παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου. Τα στοιχεία σοκάρουν, με τα περισσότερα ατυχήματα να έχουν να κάνουν με την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση κινητού τηλεφώνου και την κατανάλωση αλκοόλ.