Τα δύο καθοριστικά βήματα για την υπογραφή της 30ετούς παραχώρησης για το ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων, τα οποία θα δρομολογήσουν την υπογραφή της επένδυσης, ύψους 561 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ στα 696 εκατ. ευρώ), που στόχο έχει τη μετεξέλιξη του Θριασίου Πεδίου στο μεγαλύτερο logistics hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, είναι πλέον η απαραίτητη κρίση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και η έγκριση των εγγράφων της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η μοναδική συμμετέχουσα κοινοπραξία στη διαδικασία για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής Θριασίου Πεδίου, την οποία αποτελούν οι Hellenic Train (θυγατρική της ιταλικής FS) και DAMCO (του ομίλου Κοπελούζου), αναδείχθηκε πριν από ένα έτος προσωρινή ανάδοχος για τη σύμβαση παρα- χώρησης της έκτασης, κυριότητας του ΟΣΕ, που είναι γνωστή με την ονομασία «Θριάσιο ΙΙ». Δεδομένου ότι η Hellenic Train είναι σιδηροδρομική εταιρεία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι θα πρέπει να συσταθεί νέα εταιρεία ειδικού σκοπού, η υπόθεση πρέπει να περάσει από τη διαδικασία κρίσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφορικά με θέματα συγκέντρωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών νέα παράταση -έχουν δοθεί άλλες δύο συνολικής διάρκειας επτά μηνών- της προσφοράς του αναδόχου μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024. Εντός αυτού του διαστήματος η ανάδοχος θα πρέπει να ολοκληρώσει την ορι- στικοποίηση των συμβατικών εγγράφων. Πέραν της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα πρέπει ακόμη να υπογραφούν η σύμβαση γενικής εργολαβίας και η σύμβαση ανεξάρτητου μηχανικού, αλλά και να συσταθεί η εταιρεία ειδικού σκοπού.
Μετά την έγκριση των συμβατικών εγγράφων από την αναθέτουσα αρχή, θα απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από την παραχωρησιούχο, με ίδια ή δανειακά κεφάλαια. Οι υποδομές που έχουν μέχρι σήμερα αναπτυχθεί εντός του ακινήτου έγιναν σε δύο φάσεις και συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) κατά τις περιόδους 1994- 1999, 2000-2006 (πρώτη φάση) και 2007-2013 (δεύτερη φάση).
Οι εργασίες που έχουν εκτελεσθεί μέχρι σήμερα επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. Για την ολοκλήρωσή του, όμως, ο επενδυτής, στο πλαίσιο εκτέλεσης της σύμβασης παραχώρησης, θα πρέπει να υλοποιήσει εργασίες κατασκευής κτιρίων υπηρεσιών, προσωπικού, φόρτωσης και μεταφόρτωσης στη νότια ζώνη, να κατασκευάσει πρατήριο καυσίμων, αλλά και να προχωρήσει στην προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού που απαιτείται για τη λειτουργία του σταθμού. Μεταξύ άλλων, θα κατασκευάσει δύο γερανογέφυρες στη νότια δέσμη μεταφορών.
Στην πλήρη ανάπτυξή του, το «Θριάσιο ΙΙ» θα προσφέρει υπηρεσίες διευθέτησης και στάθμευσης συρμών και βαγονιών, καθώς και υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και πλύσης. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες φορτίων περιλαμβάνουν κυρίως τη μεταφόρτωση και αποθήκευση, καθώς και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε εμπορευματοκιβώτια (πλήρωσης – κένωσης, επισκευής, πλύσης κ.λπ.). Θα λειτουργεί, επίσης, τελωνείο για τα εισαγόμε- να εμπορεύματα που δεν έχουν υποστεί εκτελωνισμό.