Δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Market In» και «Γαλαξίας», επισκέφθηκαν την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, κι ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Παπαθανάσης, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού».
Κατά την επίσκεψή τους στο «Market In», ο κ. Γεωργιάδης ευχαριστήσω την αλυσίδα, «που ξεκινάνε έναν νέο γύρο μειώσεων τιμών στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” και δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να βρει προϊόντα και επώνυμα, σε τιμές χαμηλότερες απ’ ότι είχαμε στην 1η εβδομάδα, δηλαδή πριν από 11 εβδομάδες.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι βρήκαμε γάλα με 1,09 ευρώ, που είναι η τιμή πριν από τον πόλεμο. Βρήκαμε επώνυμη φέτα κάτω από τα 7 ευρώ. Βρήκαμε αλεύρι στα 0,70 λεπτά, τιμή επίσης πριν από τον πόλεμο. Το αλεύρι όταν ξεκίνησε το Καλάθι ήταν πάνω από το 1 ευρώ και εδώ είμαστε 30% κάτω από εκεί που ξεκινήσαμε.
Αυτές είναι πραγματικά πολύ σημαντικές προσφορές. Είδαμε σε διάφορα προϊόντα όπως τα ζυμαρικά και τα όσπρια διαφορά μεταξύ των προσφορών στο “Καλάθι” και των εκπτώσεων του “Καλαθιού”, όπου η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Και πιστεύουμε ότι αυτές οι τιμές θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα που θα μειώσουν τις τιμές τους, διότι αλλιώς δεν θα μπορούν να πουλάνε σε κανέναν άνθρωπο και ασφαλώς θα συμβάλουμε στην συγκράτηση του πληθωρισμού σε μία εξαιρετικά δύσκολη στιγμή».
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαθανάσης επισήμανε πως το «Καλάθι του Νοικοκυριού», σήμερα, 11η εβδομάδα, «παραμένει ανθεκτικό. Οι τιμές στο 93% των προϊόντων είτε έχουν μείνει σταθερές, είτε έχουν πτωτική πορεία. Για μια τετραμελή οικογένεια δηλαδή, το “Καλάθι” μπορεί να εξοικονομήσει 80 ευρώ τον μήνα. Αν συνδυαστεί και με την κάρτα αγορών, η οποία συνολικά εξοικονομεί 52 ευρώ το μήνα, το όφελος φτάνει στα 132 ευρώ μηνιαίως» παρατήρησε.
Όπως συμπλήρωσε, «οι πρωτοβουλίες αυτές έρχονται να συμπληρώσουν μια σειρά μέτρων που έχει υιοθετήσει αυτή η κυβέρνηση για να μπορέσει να στηρίξει τα νοικοκυριά σε αυτή τη δύσκολη εποχή της κρίσης ακρίβειας. Συνεχίζουμε…».
Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα «Γαλαξίας», ο Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε πως το «Καλάθι του Νοικοκυριού» έχει «πρώτον κρατήσει σταθερές τις τιμές στα περισσότερα προϊόντα. Αυτό είναι μια επιτυχία γιατί έχουν περάσει πια 11 εβδομάδες άρα, είναι μεγάλο χρονικό διάστημα το να μην έχεις καθόλου αυξήσεις. Και δεύτερον, έχει σε ορισμένα προϊόντα πραγματικά πολύ καλές τιμές. Βρήκαμε γάλα ιδιωτικής ετικέτας σούπερ μάρκετ 1,09 και εδώ επώνυμο γάλα 1,12. Είναι τιμές προ του πολέμου.
Βρήκαμε κοτόπουλο 2,90 ευρώ, που είναι πάρα πολύ καλή τιμή. Πριν το “Καλάθι” δεν υπήρχε πουθενά κάτω από 3,5 ευρώ, άρα εδώ έχεις μια σημαντική μείωση. Είδαμε τα χαρτικά, τα οποία έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, του “Γαλαξία” είναι στην ίδια τιμή 11 εβδομάδες. Ενώ παντού ανεβαίνουν, στο “Καλάθι” παραμένουν σταθερά. Αυτές είναι ουσιαστικές βοήθειες σε ένα μέσο νοικοκυριό, το οποίο σε εποχή μεγάλου πληθωρισμού πιέζεται και χωρίς το “Καλάθι” θα έμενε απροστάτευτο σε συνεχόμενες αυξήσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαθανάση, «τα προϊόντα είναι στην πλειοψηφία τους σε χαμηλότερη τιμή από ό,τι ξεκίνησαν την πρώτη εβδομάδα.
Η Ελλάδα τον Δεκέμβριο είχε πληθωρισμό 7,6%, χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ευρώπης, έχει σημασία αυτό. Αν μια τετραμελής οικογένεια αγοράζει από το “Καλάθι”, μπορεί να εξοικονομεί τον μήνα περίπου 80 ευρώ. Συνδυαστικά με την κάρτα αγορών, που ξεκινάει από 1η Φεβρουαρίου, η οποία εξοικονομεί σε μια τετραμελή οικογένεια 52 ευρώ, το όφελος φτάνει μηνιαίως τα 132 ευρώ. Υιοθετούμε, λοιπόν, ένα ακόμη μέτρο για την στήριξη των νοικοκυριών σε αυτή την πληθωριστική κρίση. Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά» είπε και συνέχισε:
«Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη με κρατικό εργαλείο, τον e-Καταναλωτή, που σε πραγματικό χρόνο, καθημερινά, καταχωρίζει τις τιμές 1.400 και πλέον προϊόντων αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων των σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και τους ελέγχους που πραγματοποιούμε στο σύνολο των προϊόντων εντός κι εκτός “Καλαθιού”, προστατεύουν τον καταναλωτή. Θα συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, μέχρις ότου περάσει η κρίση».
Ερωτηθείς σχετικά με τις ανατιμήσεις, ο υπουργός Ανάπτυξης, επισήμανε πως «για να μην υπάρχουν ανατιμήσεις, πρέπει να μην υπάρχει πληθωρισμός. Άρα, σε ένα περιβάλλον, σε ένα κύκλο πληθωρισμού, οι ανατιμήσεις υπάρχουν. Το ζήτημα είναι ότι με το “Καλάθι” έχουμε βρει έναν τρόπο να προσφέρουμε στους ευάλωτους συμπολίτες μας ένα καταφύγιο έναντι αυτών των ανατιμήσεων».
Ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε και καλάθι για τα Σαρακοστιανά.