Σε πλήρη τροποποίηση του νομικού πλαισίου για τη χωροθέτηση θέσεων στάσης/στάθμευσης ταξί, προχωρά το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, μέσω του νομοσχεδίου με τον τίτλο “Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις”.
Ειδικότερα με την παρ.3 του αρ.41 του Νομοσχεδίου που κατετέθη στη Βουλή στις 24 Ιανουαρίου. αντικαθίσταται το αρ.17 του ν.4530/2018, με το οποίο θεσπίστηκαν το 2018 πρόστιμα δεκάδων έως εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ετησίως για τους Δήμους, εάν δεν προχωρούσαν σε καθορισμό θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα ταξί εντός προθεσμίας.
Στο πλαίσιο αντικατάστασης του αρ.17 λοιπόν, “εξαφανίζεται”το εδάφιο που ορίζει τα πρόστιμα στους Δήμους! Η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εξηγεί το νέο τοπίο, αναφέροντας:«ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ επίσης, Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ στην περίπτωση μη καθορισμού των θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ. Ταξί οχημάτων εντός της προβλεπόμενης, κατά περίπτωση, προθεσμίας.»
Επιπλέον, ενώ σήμερα κατά το αρ.17η άσκηση της αρμοδιότητας ανήκει στους Δήμους (“οι Δήμοι υποχρεούνται”), με το Ν/Σ προστίθενται οι Περιφέρειες (“οι ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού υποχρεούνται”).