Καρδίτσα: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διατροφή
16 October 2019
Επίσπευση εργασιών σε σημαντικά μνημεία της Λάρισας
16 October 2019

Λάρισα: Νέες δράσεις για την «Πόλη που Μαθαίνει»

Λάρισα: Νέες δράσεις για την «Πόλη που Μαθαίνει»

 

Τα επόμενα βήματα για μια «Πόλη που Μαθαίνει» καθώς και τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που αναλαμβάνει η Λάρισα, ως συντονίστρια πόλη του Ινστιτούτου Δια βίου Μάθησης της UNESCO σε διεθνές επίπεδο στην ενότητα «Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη», περιέγραψαν σε συνέντευξη τύπου ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης και στελέχη της δημοτικής αρχής, λίγες ημέρες μετά την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη της UNESCO για τις «Πόλεις που Μαθαίνουν», που πραγματοποιήθηκαν στο Μεντεγίν της Κολομβίας.

Ειδικότερα, ο κ. Καλογιάννης, ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα ξεκινάει το «Πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία» που σταδιακά θα επεκταθεί σε 11 συγκροτήματα της πόλης, με στόχο να αποτελέσουν κύτταρα δημοκρατίας, χώρους πολιτισμού, εκπαίδευσης και διαλόγου για τους πολίτες, με ποικίλες δράσεις, εκπαιδευτικά εργαστήρια, σχολές γονέων και εκδηλώσεις. Η δράση σχετίζεται με την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε ο Δήμος με το ΤΕΕ ΚΔ Θεσσαλίας και το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων για τη διαμόρφωση σχολικών αυλών στην πόλη.

Όπως τόνισε ο δήμαρχος στα Ανοιχτά Σχολεία θα ενταχθούν και δράσεις του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Λαρισαίων με μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων για τα οποία στην αμέσως επόμενη περίοδο θα υπάρχει ανακοίνωση για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής.

Επίσης όπως ανακοινώθηκε το τριήμερο 15-17 Νοεμβρίου στο χώρο της Πινακοθήκης ανοιχτός διάλογος με τους πολίτες και τους φορείς της πόλης, αλλά και εκπαιδευτικό εργαστήρι για τα στελέχη των 70 φορέων που συμμετέχουν στην Επιτροπή της Πόλης που Μαθαίνει, που είναι υπό την αιγίδα του Δημοτικού Συμβουλίου της Πόλης, με συντονιστές τον Ted Fleming, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Columbia της Ν. Υόρκης και τον Αλέξη Κόκκο, Καθηγητή της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Επιστημονικό Υπεύθυνο του Πανεπιστημίου των Πολιτών της πόλης.

Σημαντική ήταν και ανακοίνωση για την ανάληψη πρωτοβουλιών σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης με στόχο την συγκρότηση ενός τοπικού σχεδίου για τη νεολαία στη βάση του οποίου και θα ενεργοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας

Οι πρωτοβουλίες του Δήμου και της Πόλης, ως συντονίστρια θεματικής ενότητας του Δικτύου των Πόλεων που Μαθαίνουν της Unesco, θα κορυφωθούν τον Ιούνιο του 2019 με την οργάνωση σε συνεργασία με την UNESCO μεγάλης συνάντησης πόλεων του δικτύου για την παρουσίαση καλών πρακτικών και την ανταλλαγή απόψεων για την έννοια της δημοκρατίας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια σύγχρονη κοινωνία σε μια περίοδο κρίσης. Παράλληλα για τα στελέχη των πόλεων θα πραγματοποιηθεί τo 2o Θερινό Σχολείο (Summer School) για τις Πόλεις που Μαθαίνουν επάνω στην προβληματική της θεματικής.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρης Δεληγιάννης τόνισε πως:

Τον Σεπτέμβριο του 2015 υιοθετήθηκε από τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών ένα κοινό σχέδιο, η Ατζέντα 2030, για την επίτευξη ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους, χαράσσοντας μια διαδρομή για τα επόμενα 15 χρόνια προς την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας, την καταπολέμηση της ανισότητας και της αδικίας και την προστασία του Πλανήτη μας. Ένας αυξανόμενος αριθμός δήμων σε όλο τον κόσμο βλέπει την εφαρμογή στρατηγικής διά βίου μάθησης για την αειφόρο αστική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς ως το κλειδί για την ατομική ενδυνάμωση, την κοινωνική ένταξη, την οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη.

Σ’ αυτό το πλαίσιο το Ινστιτούτο Διά Βίου Μάθησης (UIL) της UNESCO – ο μοναδικός οργανισμός στην οικογένεια των Ηνωμένων Εθνών που προωθεί τη Διά Βίου Μάθηση – ξεκίνησε το 2012 το Παγκόσμιο Δίκτυο των Πόλεων που Μαθαίνουν (Learning Cities). Ένα διεθνές δίκτυο που προωθεί την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την ανάπτυξη ικανοτήτων μεταξύ των μελών του για να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους, την παραγωγή γνώσης, την κριτική σκέψη και την αλλαγή. 200 περίπου πόλεις από 53 χώρες ως τώρα έγιναν δεκτές, καθώς πληρούσαν τα κριτήρια, και συμμετέχουν στο δίκτυο σε παγκόσμιο επίπεδο, με όλο και μεγαλύτερο αριθμό κρατών μελών της UNESCO να εκφράζουν ενδιαφέρον για την ένταξη στην πρωτοβουλία.

Το Ινστιτούτο διά Βίου Μάθησης επικεντρώνει πια τις δραστηριότητές του σε θέματα υψηλής προτεραιότητας, που οι ίδιες οι πόλεις προέκριναν.

Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις πόλεις του δικτύου στις αρχές του 2019 διαμορφώθηκαν 7 βασικές θεματικές ενότητες έργου. Ενώ 15 συντονίστριες πόλεις ορίστηκαν μετά από εισήγηση του Προέδρου του Ινστιτούτου Δια Βίου Μάθησης της UNESCO David Atchoarena στο Forum των Δημάρχων της 4ης Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης για τις Πόλεις που Μαθαίνουν (Learning Cities) που πραγματοποιήθηκε στο Mendellin της Κολομβίας:

Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (Hamburg- Γερμανία, Shanghai -Κίνα)

Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη (Larissa – Ελλάδα, Yeonsu, Ν. Κορέα)

Εκπαιδευτικός σχεδιασμός, παρακολούθηση και αξιολόγηση (Goyang – N. Κορέα, Huejontzingo – Μεξικό)

Υγεία και ποιότητα ζωής, εκπαίδευση για όλους (Cork – Ιρλανδία, Osan – N. Κορέα)

Αλφαβητισμός (Villa Maria – Αργεντινή, Santiago – Μεξικό)

Καινοτομία- επιχειρηματικότητα (Chengdu – Κίνα, Limerick – Ιρλανδία)

Δικαιοσύνη, ισότητα, κοινωνική ένταξη (Melton – Αυστραλία, Wuhan – Κίνα, Mantes–la–Jolie – Γαλλία )

Η Λάρισα ήταν η πρώτη ελληνική πόλη που εντάχθηκε στο παγκόσμιο δίκτυο της UNESCO to 2015. Βραβεύτηκε για τις προσπάθειές της το 2017. Και σήμερα δύο χρόνια μετά, ορίζεται για τα επόμενα δύο χρόνια Συντονίστρια πόλη του Ινστιτούτου Δια βίου Μάθησης της UNESCO, σε διεθνές επίπεδο, για τη θεματική ενότητα Citizenship Education (εκπαίδευση για ενεργούς πολίτες)!

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: