Ομόφωνα υπερψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η πρόταση της Διοικούσας Παράταξης να μειωθεί το όριο ταχύτητας από τα 80 στα 70 χιλιόμετρα την ώρα στο τμήμα της Λ. Βουλιαγμένης από τη Λ. Αλίμου έως την Ποσειδώνος.
Τα οφέλη που θα προκύψουν από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία αναδεικνύει η μελέτη η οποία εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής και από την οποία προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα συμπεράσματα :
1) Με την μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 km επιτυγχάνεται μείωση των ατυχημάτων με τραυματισμό κατά 10% και μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 20%.
2) Μειώνεται η επικινδυνότητα πρόκλησης ατυχήματος από 32% που είναι στην ταχύτητα των 80 km/h , σε 4,5% που αντιστοιχεί στην ταχύτητα των 70 km/h.
- Με την μείωση του ορίου ταχύτητας προκύπτουν περιβαλλοντικά οφέλη όπως, μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και των εκπομπών μονοξείδιου του άνθρακα, μείωση των εκπομπών υδρογονανθράκων και σωματιδίων, μείωση της έντασης θορύβου, μείωση του σχηματισμού όζοντος.
- Με την καθιέρωση ενιαίου ορίου ταχύτητας 70 km/h σε όλο το μήκος της Βουλιαγμένης αυξάνεται η διοχετευτική ικανότητα του συγκεκριμένου οδικού τμήματος. Η διοχετευτική ικανότητα για όριο ταχύτητας στα 80 km/h είναι 1700 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα , ενώ για όριο ταχύτητας στα 70 km είναι 1750 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα.
Παράλληλα, το πράσινο κύμα (ταχύτητα συντονισμού σηματοδοτών) έχει καθορισθεί για ταχύτητα 70 km/h, ενώ η απώλεια χρόνου των μετακινούμενων λόγω μείωσης του ορίου ταχύτητας είναι μικρότερη του ενός λεπτού. Επιπρόσθετα επισημαίνεται πως σύμφωνα με τα οριζόμενα στις οδηγίες μελετών οδικών έργων (ΟΜΟΕ) για τη χώρα μας, η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για αστικές αρτηρίες με χαρακτηριστικά όπως του συγκεκριμένου οδικού τμήματος είναι τα 70 km/h.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αττική Πράσινη Περιφέρεια», περιφερειακός σύμβουλος και εντεταλμένος σύμβουλος Περιβάλλοντος, κ. Νίκος Παπαδάκης, τόνισε σχετικά: « Η Περιφέρεια Αττικής – εναρμονιζόμενη με τις σύγχρονες επιστημονικές απαιτήσεις και διεθνείς πρακτικές – συνεχίζει συστηματικά να ελέγχει και να μελετά τα όρια ταχύτητας στους κυκλοφοριακούς άξονες , ειδικά αυτά που έχουν καθορισθεί αρκετά χρόνια πριν, προκειμένου να εκσυγχρονίσει και να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στη κατεύθυνση καλύτερων συνθηκών οδικής ασφάλειας στην Αττική
Προτεραιότητά είναι η προάσπιση της ασφάλειας των πολιτών και ταυτόχρονα η προστασία του περιβάλλοντος με στοχευμένες δράσεις, προσαρμοσμένες στις σύγχρονες οδικές ανάγκες.»