Η Περιφέρεια Αττικής υποστηρίζοντας την ανάγκη ανάδειξης και προώθησης των Θεσμών της Υιοθεσίας και της Αναδοχής ως μέσο πρόληψης και κατάργησης του ιδρυματισμού και διασφάλισης των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των παιδιών, κατάρτισε και ολοκλήρωσε πρόγραμμα εκπαίδευσης υποψήφιων θετών γονέων.
Ειδικότερα η Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων υλοποίησε 5 τμήματα εκπαίδευσης για υποψήφιους θετούς γονείς, κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2020. Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη, μέσω της πλατφόρμας epresence.gov.gr.
Το πρόγραμμα είχε συνολική διάρκεια τριάντα ωρών με έξι θεματικές ενότητες και εκπαιδεύτηκαν 115 υποψήφιοι θετοί γονείς.
Στόχος των προγραμμάτων επιμόρφωσης ήταν να προετοιμάσουν τους υποψήφιους θετούς γονείς για την αντιμετώπιση κάθε ζητήματος που σχετίζεται με την υιοθεσία. Οι εκπαιδευτές ήταν όλοι υπάλληλοι της Περιφέρειας Αττικής, που έχουν πιστοποιηθεί με σχετική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο η εκπαίδευση αποτελεί προϋπόθεση για την εγγραφή των υποψηφίων θετών στο Εθνικά Μητρώα Υιοθεσίας και εν συνεχεία στην διαδικασία σύνδεσης τους με παιδιά.
Η Περιφέρεια Αττικής συνεχίζοντας να είναι αρωγός της προώθησης του συγκεκριμένου θεσμού και σεβόμενη την επιθυμία των υποψήφιων θετών και αναδόχων γονέων, συνεχίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, με άμεσο επόμενο στόχο την διενέργεια εκπαιδευτικού προγράμματος για υποψήφιους ανάδοχους γονείς.
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε: «Στόχος μας η οικογενειακή αποκατάσταση κάθε παιδιού που στερείται – μόνιμα ή προσωρινά – βιολογικού περιβάλλοντος. Η Περιφέρεια Αττικής θα συνεχίσει το κοινωνικό της έργο και θα σταθεί στο πλευρό των γονιών που επιθυμούν να προσφέρουν.
Εργαζόμαστε συστηματικά για την ανάδειξη και προώθηση της Υιοθεσίας και Αναδοχής. Σε συνεργασία με τα διοικητικά στελέχη της Περιφέρειας, τα συναρμόδια Υπουργεία και τους εμπλεκόμενους φορείς θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να βελτιωθεί η σχετική διαδικασία».