Σύγχρονα και ασφαλή πεζοδρόμια στην οδό Φαναρίου στην Καρδίτσα για την ασφαλή μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020
4 October 2022
Πετρέλαιο κίνησης: Θέμα ημερών να φθάσει στα 2,10€/λίτρο στα πρατήρια της Καρδίτσας
4 October 2022

Παράκαμψη Νεοχωρίου: Έτοιμη μετά από 11 χρόνια, 12 παρατάσεις και 3 εργολάβους (!) – Παραπομπή στο μέλλον για την παράκαμψη Μπελοκομίτη

Ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη του Νεοχωρίου, στο Δήμο Λίμνης Πλαστήρα, όπως ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Πρόκειται για ένα έργο με μακρά ιστορία καθώς από το 2011 που ξεκίνησε εμφανίσθηκαν πολλά προβλήματα που οδήγησαν σε 12 παρατάσεις ολοκλήρωσης, δύο υποκαταστάσεις εργολάβων, ενώ συντάχθηκαν και εγκρίθηκαν και τέσσερα πρωτόκολλα διαπίστωσης βλαβών από ανωτέρα βία.

Όλα τα παραπάνω, σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο της Περιφέρειας Θεσσαλίας σε θέματα έργων κ. Δημήτρη Κουτρομάνο εκτόξευσαν το κόστος αλλά και την χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης, ενώ ένα κομμάτι από την αρχική μελέτη έμεινε εκτός και παραπέμφθηκε για το μέλλον.

.Αναλυτικότερα  διακριτικός τίτλος του έργου ήταν «Παράκαμψη Νεοχωρίου – Μπελοκομίτη   Οδικού Κυκλώματος Λίμνης Πλαστήρα» και είχε συνολικό μήκος παρέμβασης 6 χιλιόμετρα. Από αυτά έγιναν τα 5 χιλιόμετρα και δεν ολοκληρώθηκε η παράκαμψη Μπελοκομίτη. Το κομμάτι αυτό δεν εγκαταλείπεται, λέει στο KarditsaLive.Net ο κ. Κουτρομάνος, αλλά θα απαιτηθεί ολοκλήρωση μελετών και χρηματοδοτικό εργαλείο για να προχωρήσει στο μέλλον.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 6.675.000 ευρώ και ο συμβατικός έπεσε στα 3.883.915,01, αφού δόθηκε ποσοστό έκπτωσης 44,03%. Η δε σύμβαση υπογράφτηκε στις 28 Δεκεμβρίου του 2011 και είχε διάρκεια 32 μηνών, μέχρι τον Αύγουστο του 2014.

.Πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παρείχε ο κ. Κουτρομάνος, από τότε εγκρίθηκαν 12 παρατάσεις με την τελευταία εξ αυτών να δίνεται το Δεκέμβριο του 2021 και να έχει διάρκεια μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Ενδιάμεσα όμως έχουμε δύο υποκαταστάσεις εργολάβων. Η πρώτη τον Ιούνιο του 2016 και η δεύτερη τον Οκτώβριο του 2019.

Από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η προσπάθεια κατασκευής, μας λέει ο κ. Κουτρομάνος ήταν:

-Καθυστέρηση στη διαδικασία υλοτόμησης στη ζώνη εκτέλεσης του έργου η οποία ολοκληρώθηκε τον  Ιουλίου του 2014

-Αστοχία στις προτεινόμενες από τη μελέτη κλίσεις πρανών, που σήμαινε ανάγκη τροποποίησης της μελέτης και απαλλοτρίωση συμπληρωματικής έκτασης

.-Ανάγκη τροποποίησης των προτεινόμενων από την μελέτη τεχνικών και κατασκευή νέων (οχετοί, στραγγιστήρια, τοίχοι αντιστήριξης, τροποποίηση του ισόπεδου κόμβου στην είσοδο του Νεοχωρίου και κατασκευή κυκλικού)

-Ύπαρξη χώρου ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων εντός της ζώνης του κατασκευασμένος έργου που δεν εντοπίσθηκε και δεν λήφθηκε υπόψη κατά τη σύνταξη της μελέτης. Ο Δήμος Πλαστήρα στον οποίο απευθύνθηκε η περιφέρεια, δήλωσε αδυναμία για τη μεταφορά των απορριμμάτων.

-Έλλειψη γεωτεχνικής μελέτης, που θα μπορούσε να εντοπίσει τα κατολισθητικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την κατασκευή της οδού

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των 11 ετών που κατασκευάζεται το έργο έχουν εγκριθεί 4 πρωτόκολλα βλαβών από ανώτερη βία που πλησιάζουν το 1,5 εκατ. ευρώ και υπήρξε και μία συμπληρωματική σύμβαση το 2018 ύψους επίσης περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

.Συνολικά μέχρι τώρα έχουν εγκριθεί έντεκα Ανακεφαλαιωτικοί Πίνακες για να συμπεριλάβουν τις τροποποιήσεις της μελέτης, τα πρωτόκολλα διαπίστωσης βλαβών από ανωτέρα βία, τη συμπληρωματική σύμβαση και την αλλαγή του συντελεστή Φ.Π.Α. από το 23% στο 24%. Η συνολική δαπάνη του 11ου  Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών και της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης είναι 5.903.616,43 ευρώ  συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Λόγω όλων των παραπάνω καταλήγει ο ειδικός σύμβουλος της περιφέρειας, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί πλήρως το πρώτο τμήμα της μελέτης (παράκαμψη Νεοχωρίου) και σε επόμενη φάση ανάλογα με την δυνατότητα χρηματοδότησης να ολοκληρωθεί το επόμενο τμήμα (παράκαμψη Μπελοκομίτη).

Τέλος, ο συνομιλητής μας υπογράμμισε πως στο έργο προκλήθηκαν  τεράστιες ζημιές από τον “Ιανό” που αποκαταστάθηκαν με μέρος της χρηματοδότησης του έργου  «Αποκατάσταση Οδικών Υποδομών  Δήμου Λίμνης Πλαστήρα».

Π.Κ.

Πηγή: https://www.karditsalive.net/karditsa/topiki-epikerotita/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CE%B1%CF%80%CF%8C-11-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1%2C-12-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-3-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CF%84%CE%B7

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: