Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Αυτό ήταν ενδεχομένως το κλίμα που επικρατούσε στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών(ΔΑΑ), Γιάννη Παράσχη, μόλις ενημερώθηκε από την ΕΧΑΕ για την είσοδο της μετοχής στο κλαμπ των μεγαλύτερων εισηγμένων του Χρηματιστηρίου.
Με κεφαλαιοποίηση 2,5 δισ. ευρώ, ο τίτλος του ΔΑΑ από τις αρχές του Ιουνίου θα βρίσκεται στον FTSE25, δηλαδή στον δείκτη Υψηλής Κεφαλαιοποίησης -εκεί, όπου παίζει… μπάλα η «πρώτη ομάδα» της κεφαλαιαγοράς.
Χρηματιστήριο: Οι 10+2 μεγάλες & μεσαίες που έχουν «θέμα» με το free float
Φυσικά, για τον CEO του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, ο οποίος βρίσκεται στην εταιρεία από το 1996, αποτελεί τόσο μια συμβολική, όσο και μια πρακτική εξέλιξη, καθώς θα βοηθήσει τη μετοχή να αποκτήσει ισχυρότερη διεθνή ορατότητα.
Από την ημέρα εισαγωγής της, τον Φεβρουάριο του 2024, η μετοχή του ΔΑΑ μετρά άνοδο μόλις κατά 0,5%, με τον μέσο ημερήσιο τζίρο να καθορίζεται στα 4,6 εκατ. ευρώ. Σίγουρα, η ένταξη στον FTSE25, σε συνδυασμό με το επικείμενο μέρισμα, θα συνδράμει στην περαιτέρω βελτίωση της χρηματιστηριακής εικόνας.
Ο Γιάννης Παράσχης, πάντως, δεν ήταν εξαρχής ένας άνθρωπος των επιχειρήσεων. Αποφοιτώντας από τη Γερμανική Σχολή της Αθήνας, επέλεξε αρχικά να κυνηγήσει το όνειρο των ακαδημαϊκών σπουδών, αποκτώντας Μεταπτυχιακό στη Βιομηχανική Μηχανική και Διδακτορικό στην Επιχειρησιακή Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Αμβούργου. Στη συνέχεια, ωστόσο, άρχισε να τον κερδίζει το επιχειρείν και έτσι, εργάστηκε στις AT Kearney και Deloitte ως σύμβουλος στον τομέα εταιρικής στρατηγικής.
Το 1996 αποτέλεσε έτος – καμπής για την επαγγελματική του πορεία. Η σύμπραξη του ελληνικού δημοσίου με τη γερμανική Hochtief (στη συνέχεια εξαγοράστηκε από το καναδικό ταμείο PSP) τον έφερε στην Αθήνα, όπου προσελήφθη από τον νεοϊδρυθέντα ΔΑΑ, ο οποίος είχε ως στόχο την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα.
Το 2001 ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου στο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ το 2007 ανελίχθηκε στη θέση του επικεφαλής, όπου παραμένει έως και σήμερα.
Μέσα σ’ αυτήν τη μακρά περίοδο των 28 ετών, ο Ιωάννης Παράσχης είδε το αεροδρόμιο της Αθήνας να «φεύγει» από το Ελληνικό, να μεγαλώνει σε αριθμούς και… εκτόπισμα, να κατακτά ολοένα και υψηλότερες κορυφές, να μεταμορφώνεται σε βασικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, να ανθίζει παράλληλα με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας, να περνά τις πύλες του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αντλώντας το ποσό των 738 εκατ. ευρώ -μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες προσφορές στην Ελλάδα- και εντέλει, να εντάσσεται στις κορυφαίες εισηγμένες της χώρας.
Μπογκντάνοβιτς: Ο Κροάτης manager που οδηγεί την Coca Cola στα υψηλά 4ετίας
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)