Το Πράσινο Κίνημα καλεί όλους τους υπεύθυνους να κινηθούν άμεσα ώστε να μην έχουμε νέα καταστροφή επιπέδου “Αγία Ζώνη ΙΙ” στο ναυάγιο του “Sea Bird”, ανοιχτά της Μονεμβασιάς.
Όπως επισημαίνουν όλοι οι ειδικοί, είναι πολύ σοβαρός ο κίνδυνος οικολογικής καταστροφής αντίστοιχης έντασης με το ναυάγιο του “Αγία Ζώνη ΙΙ”, στη Σαλαμίνα, το 2017, από τη βύθιση του φορτηγού πλοίου “Sea Bird”, ανοιχτά της Μονεμβασιάς, μετά από πρόσκρουση στις βραχονησίδες, καθώς είναι φορτωμένο με 150 τόνους βαρέων καυσίμων
Συγκεκριμένα, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ατυχήματος εντάσεως εκείνου με το Αγία Ζώνη ΙΙ. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό συνεργάζονται για πρώτη φορά 4 μεγάλοι ελληνικοί Όμιλοι αντιρρύπανσης αν και είναι ανταγωνιστές.
Το Πράσινο Κίνημα έχει αναφερθεί σε κάθε ευκαιρία στα ζητήματα της θαλάσσιας ρύπανσης και έχει έγκαιρα προτάξει το θέμα του Εθνικού Θαλάσσιου Χωροταξικού και την αυστηροποίηση των κανόνων διέλευσης .
Μάλιστα, στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον Υφυπουργό για θέματα Περιβαλλοντικής Πολιτικής Γιώργο Αμυρά ο Συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του Πράσινου Ιδρύματος Νίκο Παπαδάκη τέθηκε επί τάπητος το συγκεκριμένο θέμα.
Το Πράσινο Κίνημα ζήτησε την άμεση έναρξη των διαδικασιών για να υπάρξει και στη χώρα μας, ολοκληρωμένο «Θαλάσσιο Χωροταξικό», κάτι που όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις αγνόησαν, με αποτέλεσμα να έχουμε δεχθεί επιπλήξεις από την Ε.Ε. Βεβαίως, σε αυτό το μεγάλο θέμα εμπλέκονται και άλλα χαρτοφυλάκια υπουργών και είναι ιδιαίτερα σύνθετο. Το Πράσινο Κίνημα, δεσμεύτηκε να παρουσιάσει επεξεργασμένο κείμενο βάσης, στην κατεύθυνση της εκκίνησης αυτής της προσπάθειας.
Το Πράσινο Κίνημα επαναλαμβάνει τις πάγιες θέσεις του που είναι οι εξής:
– Πρώτα να δημιουργηθεί ο Εθνικός Θαλάσσιος Χωρικός Σχεδιασμός και μετά να αδειοδοτηθούν οι επιμέρους δραστηριότητες.
– Οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να έχουν λόγο με τα θεσμικά τους εκλεγμένα όργανα σε όλες αυτές τις παρεμβάσεις.
– Η όποια δραστηριότητα πρέπει να εντάσσεται στη φιλοσοφία του πρασίνου επιχειρείν , της κυκλικής οικονομίας, της ανακύκλωσης , επανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης.
– Οι φορείς διαχείρισης που θα δημιουργηθούν πρέπει να είναι υπό κρατικό έλεγχο συμμετέχοντας υποχρεωτικά και εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ο Συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης δήλωσε σχετικά: “Δυστυχώς, αναβιώνει ξανά ο εφιάλτης του “Αγία Ζώνη ΙΙ”, αυτή τη φορά ανοιχτά της Μονεμβασιάς. Το φορτηγό πλοίο είναι φορτωμένο με 150 τόνους βαρέων καυσίμων τα οποία αν διαρρεύσουν στη θάλασσα, η οικολογική καταστροφή θα είναι πολύ μεγάλη για την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Το Πράσινο Κίνημα, έχει τοποθετηθεί επανειλημμένως για τα ζητήματα της θαλάσσιας ρύπανσης. Πρέπει επιτέλους να υπάρξει και στη χώρα μας, ολοκληρωμένο «Θαλάσσιο Χωροταξικό», με αυστηροποιηνενους κανονες διελευσης και να αντιληφθούν όλοι πως τα ζητήματα του περιβάλλοντος είναι πρώτης προτεραιότητας.”