Το πρώτο επιβατικό υδροπλάνο είναι μία στροφή πριν την αποθαλάσσωσή του, με τη Hellenic Seaplanes να ξεκινά άμεσα την εφαρμογή του πλάνου της για πτήσεις, αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν του 2024.
Η αεροπορική εταιρεία έγινε η πρώτη στην Ελλάδα που προσγείωσε το πρώτο υδροπλάνο του στόλου της, στις αρχές του περασμένου Αυγούστου.
Το νεοαφιχθέν επιβατικό υδροπλάνο, που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, είναι ένα Caravan C-208, της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρείας Cessna και περιμένει τη νηολόγησή του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
Πρόκειται για αμφίβιο τύπο αεροσκάφους που θα δραστηριοποιηθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων της Ελλάδας με τη χρήση πλωτήρων σε συνδυασμό με το υπάρχον δίκτυο αεροδρομίων.
Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις, καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου.
Διαθέτει χωρητικότητα 8-12 θέσεων και με μέση ταχύτητα 300 χλμ./ώρα προορίζεται να δώσει λύσεις για γρήγορη μετακίνηση ντόπιων αλλά και τουριστών επιβατών μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Η Hellenic Seaplanes προχώρησε πρόσφατα στο ντύσιμο του πρώτου της αεροσκάφους.
Στόχος της εταιρείας είναι η ενίσχυση του στόλου της με άλλα δύο υδροπλάνα μέσα στο επόμενο έτος, ώστε βάσει του επιχειρησιακού της σχεδιασμού να είναι έτοιμη για πολλαπλές πτήσεις στους τουριστικούς προορισμούς και τα νησιά.
Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται προσπάθεια για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών και την επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες.
Παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τώρα, η πλευρά των υδροπλάνων ευελπιστεί ότι θα λάβει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, για να δραστηριοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024 στο δίκτυο υδατοδρομίων που έχει δημιουργήσει.
Η εταιρεία έχει ήδη ενημερώσει τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας για την πρόθεσή της να επιχειρεί στο Ιόνιο Πέλαγος με βάση το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση του δικτύου Πελοποννήσου και Σποράδων, αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες υποδομές σε Καλαμάτα, Κυλλήνη, Πάτρα, Σκύρο, Σκοπέλο, Βόλο και Αλόννησο.