Θετικές εξελίξεις για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 φέρνει η συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών με την αρμόδια για τις περιφερειακές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γενική Διεύθυνση DG Regio.
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός δήλωσε ότι οι διαδικασίες για το τμήμα Τρίκαλα-Μετέωρα-Καλαμπάκα και τη σύνδεση του με την Εγνατία Οδό προχωρούν, μετά τις διορθώσεις που έκανε η ελληνική πλευρά, ανταποκρινόμενη στις παρατηρήσεις των ευρωπαίων αξιωματούχων.
«Η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει το έργο και το αποδεικνύει στην πράξη, όχι στα λόγια» τόνισε ο κ. Αγοραστός, υπογραμμίζοντας ότι και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι θετική για τη χρηματοδότηση του έργου.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας είχε συνεργασία για το βόρειο τμήμα του Ε65 με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.
Με παρέμβασή του στην DG Regio σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Κασαπίδη αλλά και με επιστολή του προς την ευρωβουλευτή Κορίνα Κρέτσου ο κ. Αγοραστός ζητά την επίσπευση των διαδικασιών έγκρισης ώστε να ολοκληρωθεί ο δρόμος, που έχει στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας αλλά και ολόκληρης της χώρας, αφού συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
«Το βόρειο τμήμα του Ε65 είναι και το πιο δύσκολο» τονίζει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός.
«Χρειάζεται να επισπευστούν οι διαδικασίες έγκρισής του και να ξεκινήσει το έργο που με την γεωγραφική ολοκλήρωσή του δημιουργεί νέα αναπτυξιακή δυναμική για το σύνολο της χώρας, αναμορφώνει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία και δίνει σημαντική ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή».
Συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,3 δις ευρώ, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα: διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, τον Θεσσαλικό κάμπο περνώντας έξω από Καρδίτσα, Τρίκαλα και Καλαμπάκα μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ιωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.
Το κεντρικό τμήμα του Ε65, μήκους 80 χλμ από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα, βρίσκεται σε λειτουργία, φέροντας πιο κοντά στην Αθήνα τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.
Στο νότιο τμήμα, μήκους 32,5 χλμ από Λαμίας έως Ξυνιάδα, οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γρήγορο ρυθμό και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2021.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, ξεκινά από τα Τρίκαλα, περνά από Μετέωρα- Καλαμπάκα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, 15 χλμ δυτικά των Γρεβενών. Η προβλεπόμενη διάρκεια κατασκευής του, είναι 36 μήνες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του βόρειου τμήματος της Ε65
Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
20 Γέφυρες
11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
1 Κτήριο Τροχαίας