Την πορεία υλοποίησης των έργων άρσης επικινδυνότητας που εκτελεί η Περιφέρεια Αττικής στη σήραγγα Λουμπάρδα (Τρύπες Καραμανλή) στο ρεύμα από τη Βάρκιζα προς το Σούνιο, επιθεώρησε σήμερα ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης.
Κατά την επίσκεψη παραβρέθηκαν επίσης ο Διευθυντής Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Π. Καρυώτης και ο σύμβουλος σε θέματα οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Κ. Λογοθέτης, οι οποίοι ενημέρωσαν τον κ. Πατούλη για το πως εξελίσσονται τα έργα.
Οι εργασίες άρσης επικινδυνότητας ξεκίνησαν στις 15 Οκτωβρίου με απόφαση του Περιφερειάρχη, μετά τον εντοπισμό ρωγμών στους βράχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας. Τα έργα προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν οριστεί, η σήραγγα υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία μεταξύ 10 και 12 Νοεμβρίου.
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής επισήμανε τα εξής:
«Σήμερα βρισκόμαστε εδώ, στην περιοχή της Λουμπάρδας στη σήραγγα Καραμανλή από τη ροή της Βάρκιζας προς το Σούνιο για να ελέγξουμε τα έργα. Θέλω να δηλώσω την ιδιαίτερη ικανοποίησή μου και να ευχαριστήσω θερμά τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, διότι μέσα σε ελάχιστες μέρες ήδη βαίνουμε προς την ολοκλήρωση ενός σημαντικού από κάθε άποψη έργου. Βρισκόμαστε στη φάση εφαρμογής συρματοκιβωτίων τα οποία θα συμβάλουν στην ασφάλεια της σήραγγας. Έχει προηγηθεί καθαρισμός και αφαίρεση όλων των βράχων και των σαθρών σημείων που αποτελούσαν παράγοντες αύξησης της επικινδυνότητας και μέχρι τις 11 με 12 Νοεμβρίου πιστεύουμε ότι η σήραγγα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, με νέα ποιοτική ασφαλτόστρωση, νέο φωτισμό led για κάθε οδηγό που θα διέρχεται από εδώ. Επιπλέον, προγραμματίζουμε από το Δεκέμβριο τη διαδικασία τοποθέτησης συρματοπλεγμάτων στα πρανή του βουνού με στόχο και εκεί να παραδώσουμε ένα ολοκληρωμένο έργο, με μακροπρόθεσμη διάρκεια, που θα διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία και πάνω από όλα όρους ασφάλειας στη διέλευση των οχημάτων».
Τεχνικά στοιχεία του έργου
Τα έργα ξεκίνησαν με την καθαίρεση του βράχου συνολικού βάρους περίπου 100 τόνων η οποία είχε εξαιρετικά αυξημένη επικινδυνότητα να αποκολληθεί είτε με μία μικρή σεισμική δόνηση είτε με μία βροχή μέτρια ή και υψηλής έντασης.
Στη συνέχεια καθαιρέθηκαν μικρή βράχοι από τα πρανή, έγινε πλήρης υδροβολή όλου του εσωτερικού της σήραγγας προκειμένου να απομακρυνθούν χώματα από παλιές επιχωματώσεις αλλά και μικρότερες πέτρες οι οποίες κινδύνευαν να κυλήσουν στο οδόστρωμα.
Αυτή την περίοδο εκτελούνται εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης συρματοκιβωτίων σε μήκος περίπου 70 μέτρων πριν τη σήραγγα και σε ύψος περίπου 4 μέτρων.
Τα συρματοκιβώτια αφενός θα εμποδίσουν τυχόν ολίσθηση από μικρές πέτρες οι οποίες έχουν απομείνει και αφετέρου θα δημιουργήσουν ανάσχεση στη ροή των ομβρίων υδάτων τα οποία θα οδηγούνται σε ειδικό σωλήνα απορροής.
Οι πέτρες που αποτελούν τα συρματοκιβώτια έχουν παρθεί από τα βράχια τα οποία καθαιρέθηκαν ώστε να δένουν ομοιόμορφα με το φυσικό τοπίο. Στη συνέχεια θα κατασκευαστούν κράσπεδα, θα γίνει ασφαλτόστρωση και διαγραμμίσεις, ενώ θα τοποθετηθεί φωτισμός led πριν και μετά τη σήραγγα.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη Μελέτη η οποία θα καταδείξει την αναγκαιότητα τοποθέτησης πλεγμάτων πριν και μετά τις σήραγγες σε συνολική επιφάνεια περίπου 3.500 τετραγωνικών μέτρων μία εργασία η οποία θα γίνει με ιδιαίτερη προσοχή με αδειοδοτημένους εναερίτες και η οποία αναμένεται να ξεκινήσει αρχές Δεκέμβρη και να περατωθεί πριν την εορταστική περίοδο.