Στο 35% του φυσικού αντικειμένου, βρίσκεται το μεγαλύτερο και τεχνικά δυσκολότερο οδικό έργο σε εξέλιξη σήμερα, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πρόκειται για την παράκαμψη Συκεώνας, που εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό, παρουσιάζει υψηλή απορροφητικότητα και πλέον είναι ορατή η χάραξη του νέου οδικού άξονα που ολοκληρώνει τον σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο Λάρισας -Καρδίτσας.
«Ολοκληρώνουμε τους μεγάλους οδικούς άξονες γιατί η ανάπτυξη είναι και θέμα υποδομών. Χρειάζονται υποδομές και συνεργασίες» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Η παράκαμψη Συκεώνας είναι ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα που χρηματοδοτεί και κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας, συνολικού προϋπολογισμού 33 εκατομμυρίων ευρώ. Σήμερα είναι ολοκληρωμένο το 35% του φυσικού αντικειμένου. Επιχειρούμε σε όλο το έργο και το τοπίο έχει αλλάξει. Με την παράκαμψη Συκεώνας ολοκληρώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση Λάρισας-Καρδίτσας αλλά και η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65, που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Πρόκειται για ένα κομβικό έργο πνοής, που λύνει το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας σε ένα επικίνδυνο σημείο και ευνοεί τις συνθήκες ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Στοιχεία του έργου
Το έργο της παράκαμψης Συκεώνας περιλαμβάνει:
-Κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 4,5 χλμ με δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μ. ανά κατεύθυνση
-Κατασκευή παράπλευρου δικτύου – αγροτικού δικτύου στα τμήματα που απαιτείται για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών
-Κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων: ενός μεγάλου κυκλικού κόμβου επί της αρτηρίας στην αρχή της χάραξης (ο οποίος θα εξυπηρετεί την πρόσβαση της Συκεώνας για αυτούς που κινούνται από και προς Καρδίτσα) και ενός μικρού στο τέλος της χάραξης, εκτός αρτηρίας, για τη σύνδεση τοπικής παράπλευρης οδού και της εξόδου από την αρτηρία με την υφιστάμενη οδό που οδηγεί δυτικά προς τη Συκεώνα.
-Κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα
-Κατασκευή κάτω διάβασης οδού Συκεώνα – Μικρό Βουνό
-Κατασκευή άνω διάβασης
-Κατασκευή έργων αποστράγγισης
-Σήμανση των οδών και των κόμβων
-Ασφάλιση των οδών με την τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων και τέλος
-Εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού