Μπορεί να ασχολούμαστε με τον κορονοϊό, μπορεί όλα να γυρνούν γύρω από τις συνέπειές του, αλλά ο Δήμος Τρικκαίων υλοποιεί έργα. Και μάλιστα ουσίας, όπως η περίφημη ανάπλαση στον χώρο της λαϊκής αγοράς.
Μετά από 40 περίπου χρόνια και αφού το θέμα της λαϊκής απασχολούσε τους πάντες, ο Δήμος Τρικκαίων ανέλαβε και υλοποιεί το πρώτο από τα μεγάλα έργα για την πόλη. Αφορά στην «Ανάπλαση – Αναβάθμιση της υπαίθριας λαϊκής αγοράς στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων», όπως είναι ο τίτλος του.
Και τη Μ. Τετάρτη 15 Απριλίου 2020 ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου υπέγραψε τη σχετική σύμβαση με τον εκπρόσωπο της εταιρείας SOLIS ΑΕ που μειοδότησε για το έργο. Ένα έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται από τις αρχές του 2016, έγινε προσπάθεια εξεύρεσης χρημάτων, αξιοποιήθηκαν κονδύλια από προγράμματα, αλλά και έγινε διαβούλευση με τους πολίτες.
Με αρχικό προϋπολογισμό 585.000 ευρώ από πόρους του Δήμου και του «Πράσινου Ταμείου» (Άξονα Προτεραιότητας 1 «Αστική Αναζωογόνηση 2019» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ»), αλλάζει όλο το πρόσωπο του κέντρου της πόλης.
Και όχι μόνο, αφού, όπως είχε τονίσει ο κ. Παπαστεργίου, με το συγκεκριμένο έργο στοχεύουμε σε «μία σύγχρονη λαϊκή αγορά που θα διασφαλίζει συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής, κρατώντας όρθιους του μικροπαραγωγός του τόπου μας, σε μία λαϊκή – αξιοθέατο και όχι μια τριτοκοσμική μαύρη τρύπα στην καρδιά μας σύγχρονης πόλης».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αυτό αποτελεί τμήμα μιας μεγάλης αναβάθμισης της πόλης, που μελετήθηκε και σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη και με την κινητικότητα.
Ουσιαστικά, μαζί με το open mall, τις αναπλάσεις στις δύο πλατείες (κεντρική και Εθν. Αντίστασης) και τον Ληθαίο), μαζί με το νέο δίκτυο αποχέτευσης, τον νέο ποδηλατοδρόμο, την ανάπλαση της οδού Καρδίτσης, βάζουν τα Τρίκαλα στη σύγχρονη εποχή με ολοκληρωμένο σχεδιασμό που ξεκινά να υλοποιείται.
Τα έργα
Ετσι, προβλέπεται να γίνουν:
α) Υψομετρική ενοποίηση των τριών νησίδων και κατάργηση του εγκάρσιου δρόμου. Οι νησίδες θα έχουν πλάτος 14,50 μέτρα.
β) Δημιουργία ποδηλατόδρομου επί της οδού Ηρώων Αλβανικού Μετώπου
γ) Δημιουργία χώρων τροφοδοσίας της λαϊκής και των καταστημάτων με πλάτος 2,5 μ.
δ) Δημιουργία χώρου στάθμευσης πλάτους 2,00 μέτρων επί της οδού 28ης Οκτωβρίου και λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,70 μέτρων.
ε) Ανισόπεδη διάβαση εγκάρσια των οδών Ηρώων Αλβανικού Μετώπου και 28ης Οκτωβρίου
στ) Δυο μικρότερες ανισόπεδες διαβάσεις επί της οδού Ηρώων Αλβανικού Μετώπου.
ζ) Επέκταση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της Πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου, επί των οδών Ερμού, 28ης Οκτωβρίου και 21ης Αυγούστου, με μέσο πλάτος 5,5μ.
η) Στις οδούς Ερμού και 21ης Αυγούστου, παραπλεύρως της πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου τοποθετούνται θέσεις για στάση αστικών λεωφορείων καθώς και θέσεις προσωρινής στάθμευσης τροφοδοσίας καταστημάτων.
Φυσικά, υπάρχουν συνοδά έργα, για όμβρια ύδατα, πλακοστρώσεις, επιχρωματισμούς, αναπλάσεις κ.α., ώστε όλη η περιοχή να αποκτήσει νέο πρόσωπο.
Το μόνο που απομένει, είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάδειξης του αναδόχου, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα.
Ο ακριβής χρόνος έναρξης των εργασιών θα καθοριστεί από παράγοντες που αφορούν στα μέτρα για τον κορονοϊό, αλλά σε κάθε περίπτωση, πολύ σύντομα.