Κώστας Τασούλας: Το βιογραφικό του – Από συνεργάτης του Αβέρωφ, στο τιμόνι της Βουλής και στην υποψηφιότητα για την ΠτΔ
15 January 2025
Η βιομηχανική παραγωγή ανακάμπτει δειλά στην ευρωζώνη
15 January 2025

Χορήγηση 5ης παράτασης για την «Κατασκευή οδού Ι.Μ. Σπηλιάς – Βραγκιανά-Β’ φάση» – Πάνω από 6 χρόνια για την ολοκλήρωσή του!

Την 5η συνεχόμενη παράταση για την ολοκλήρωση του έργου «Κατασκευή οδού Ι.Μ. Σπηλιάς-Βραγκιανά-Β’ φάση», χορήγησε η Περιφερειακή Επιτροπή Θεσσαλίας, στη συνεδρίαση της 14ης Ιανουαρίου 2025.

Το συγκεκριμένο έργο θα έπρεπε, βάσει σύμβασης που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2019, να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2021 και πλέον, με την νέα παράταση έχει νέο χρόνο περαίωσης τον Δεκέμβριο του 2025. Πιο απλά από 24 μήνες που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα, φθάνουμε στους 75 μήνες (τριπλασιασμό δηλαδή του χρόνου εκτέλεσης) μετά την προαναφερόμενη απόφαση.

Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 3.600.000 ευρώ και συμβατικού 1.572.545,90 ευρώ καθώς κατακυρώθηκε με έκπτωση 56,32%.

Στο σκεπτικό της απόφασης για την παράταση, που πάρθηκε ομόφωνα, δεν αναγράφονται οι λόγοι της χορήγησης, αλλά είναι ένα έργο που αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στην πορεία του, σύμφωνα με την εισήγηση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας κατά την χορήγηση της προηγούμενης παράτασης.

Ειδικότερα, όπως είχε καταγράψει σε ρεπορτάζ το KarditsaLive.Net, πριν 11 μήνες η εισήγηση ανέφερε ότι:

«Το έργο αφορά την βελτίωση τμήματος της Επαρχιακής Οδού 9 και συγκεκριμένα την νέα οδό από την διασταύρωση προς Βραγκιανά. Το μήκος της υπό κατασκευής οδού είναι περίπου 4.000μ. και οι εργασίες συγκεκριμένα θα εκτελεστούν από την Χ.Θ. 3+950 έως την Χ.Θ. 7+950.

Στην διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών διαπιστώθηκε ότι η αρχική μελέτη οδοποιίας με συνολικό μήκος 14.929 μέτρα, δεν αντιμετώπιζε ουσιαστικά το πρόβλημα εξεύρεσης πραγματικών χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών που θα προερχόταν από τις εκσκαφές καθώς οι χαρακτηρισμένοι από την αρχική μελέτη χώροι απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καθώς είτε ήταν ιδιωτικοί χώροι είτε δασικές εκτάσεις στις οποίες μας απαγορεύτηκε η ρίψη των υλικών. Για τον ανωτέρω λόγο σταμάτησαν οι εργασίες εκσκαφών και αναζητήθηκαν νέοι χώροι ρίψης πλεοναζόντων υλικών. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε καθυστέρηση των εργασιών του έργου.

Παράλληλα εκπονούνταν από την Υπηρεσία, λόγω λήξης των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων, η τροποποίηση – επανέκδοση της άδειας των νέων περιβαλλοντικών όρων, που όμως και πάλι δεν αντιμετώπιζε το πρόβλημα εξεύρεσης των χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών, (διότι η περιοχή είναι δασική, δεν υπάρχουν ούτε ιδιωτικές αλλά ούτε δημοτικές εκτάσεις), για την υλοποίηση ολόκληρου του έργου και όχι των τμηματικών εργολαβιών που μέχρι σήμερα υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στον οδικό άξονα μετά από την εξεύρεση των απαραίτητων πιστώσεων.
Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η τροποποίηση της αρχικής μελέτης με αρ.πρωτ.109300/3885/28-09-2016 (ΑΔΑ:6Κ4Δ7ΛΡ-0ΔΟ) της σύμβασης «ΟΔΟΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΠΗΛΙΑΣ-ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ» με συνολικό μήκος 14.929 μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το παρόν αλλά και μελλοντικό πρόβλημα των χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών, έτσι ώστε αναλόγως της εξεύρεσης των απαιτούμενων πιστώσεων να είναι δυνατή η υλοποίηση του έργου.

Με το αρ. 9/27-10-2022 Πρακτικό του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων Π.Ε. Καρδίτσας, εγκρίθηκε η τροποποίηση – συμπλήρωση της αρχικής μελέτης οδοποιίας με τίτλο «ΟΔΟΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΠΗΛΙΑΣ-ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ».

Με την αριθ.πρωτ.75442/31-10-2023 (ΑΔΑ:9ΤΟΧΟΡ10-ΠΚΨ) Απόφαση του Αναπληρωτή Προϊστάμενου Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής & Περιβαλλοντικής Πολιτικής Α.Δ. Θ.-Στ.Ε. περί Ανανέωση – Τροποποίηση και Αναδιατύπωση της με αριθμ.πρωτ.9356/202304/2010/17-03-2011 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), με ενσωμάτωση έγκρισης επέμβασης. Το αριθ.πρωτ.1020/28778/17-05-2023 έγγραφο της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας/Διεύθυνση Αστυνομίας Καρδίτσας σχετικά με την πράξη παράτασης ισχύος άδειας αγοράς –μεταφοράς-κατανάλωσης εκρηκτικών υλών, με λήξη ισχύος τις 16-11-2023.

Τέλος είναι γνωστό ότι η θέση του έργου βρίσκεται σε υψόμετρο 1.000μ., γεγονός που καθιστά αδύνατη την εκτέλεση εργασιών όπως εκσκαφές τεχνικών, σκυροδετήσεις οχετών αγωγών, πλακοσκεπών οχετών, υπενδεδυμένων τάφρων, τοίχων αντιστήριξης, κλπ στην επερχόμενη χειμερινή περίοδο από Νοέμβριο 2023 έως και Φεβρουάριο – Μάρτιο 2024, σύμφωνα με την τεχνικές προδιαγραφές σκυροδετήσεων αλλά και την πολυετή εμπειρία της Υπηρεσίας σε υλοποίηση έργων ορεινής οδοποιίας».

Π.Κ.

Πηγή: https://www.karditsalive.net/karditsa/topiki-epikerotita/%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-5%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%C2%AB%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%8D-%CE%B9-%CE%BC-%CF%83%CF%80%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%AC-%CE%B2%E2%80%99-%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B7%C2%BB-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-6-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: