Ουκρανία: Πού σημειώνονται επιθέσεις από τις ρωσικές δυνάμεις- Το αδύναμο σημείο τους
24 April 2023
Υπό μετακόμιση στο νέο Δημαρχείο οι υπηρεσίες του Δήμου Καρδίτσας (+Φωτο +Βίντεο)
24 April 2023

Χρέη, ρυθμίσεις και εξωδικαστικός μηχανισμός

Των Παναγιώτη Φωτιάδη, αντιπροέδρου Δ.Σ. ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Α.Ε. και Ελένης Τσιανάκα, γενικής διευθύντριας ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Α.Ε.

ΞΑΝΑ στο προσκήνιο οι ρυθμίσεις των οφειλών προς το Δημόσιο και τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς. Παρότι η «πάγια ρύθμιση» και ο εξωδικαστικός μηχανισμός βρίσκονται σε ισχύ,
αποδείχθηκε ότι δεν αρκούν είτε γιατί οι οφειλές είναι τεράστιες και οι δόσεις λίγες (24 έως 48) είτε γιατί η διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, παρά τη δυνατότητα διαγραφής μέρος του κεφαλαίου της οφειλής και τον μεγάλο αριθμό των δόσεων (έως 420), είναι προβληματική. Από
τα 69,9 χιλιάδες αιτήματα στον εξωδικαστικό μηχανισμό τα 10,1 χιλιάδες έχουν ακυρωθεί, τα 10,2 χιλιάδες βρίσκονται στο αρχικό στάδιο και μόλις 8,6 χιλιάδες έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή ποσοστό που ανέρχεται σε 12,3%.

ΓΙΝΕΤΑΙ, λοιπόν, άμεσα αντιληπτό γιατί η νομοθετική πρόβλεψη με τον Ν. 5036/2023 για την επαναφορά των απολεσθέντων μακρόπνοων ρυθμίσεων χαρακτηρίστηκε «σημαντική» από την πραγματική οικονομία. Επιτρέπει έως 31/07/2023 την «αναβίωση» των ρυθμίσεων των 120 δόσεων με τον Ν. 4611/2019 και της ρύθμισης των 72 δόσεων της περιόδου Covid, αλλά και τη δυνατότητα νέας ρύθμισης έως 72 δόσεις βεβαιωμένων οφειλών ορισμένου διαστήματος και υπό συγκεκριμένες
προϋποθέσεις.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο ρυθμίσεων όσοι:

 Δεν είχαν ενταχθεί παλαιότερα στις ευνοϊκές ρυθμίσεις των 120 και των 72 δόσεων λόγω Covid.

 Κατά την 01η/11/2021 δεν είχαν «τακτοποιημένες» τις οφειλές τους.

ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΝΑΒΙΩΣΗ» των προγενέστερων ευνοϊκών ρυθμίσεων (120 ή 72 δόσεων) πρέπει να τακτοποιηθούν, έστω και με ρύθμιση, οι λοιπές υφιστάμενες οφειλές που βρίσκονται εκτός πεδίου του Ν.5036/2023.

Η ΑΑΔΕ θα αποστείλει ειδοποιήσεις για το νέο πλαίσιο ρυθμίσεων και προειδοποίηση για τα  αναγκαστικά μέτρα είσπραξης που θα ληφθούν για όσους δεν το αξιοποιήσουν.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, το πλαίσιο δεν συμπεριλαμβάνει όλους τους οφειλέτες, όπως όσοι είχαν ληξιπρόθεσμα χρέη την 1η Νοεμβρίου 2021 και δεν τα ρύθμισαν μέχρι σήμερα.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ όλες οι μακρόπνοες ρυθμίσεις που νομοθετήθηκαν μέχρι σήμερα δεν συμπεριέλαβαν ποτέ όλους τους οφειλέτες. Δυστυχώς, το ίδιο επαναλαμβάνεται και τώρα.

ΠΑΡΑ την περίοδο των μνημονίων, την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία, την παγκόσμια οικονομική κρίση, που προηγήθηκαν ή υπάρχουν, η πολιτεία θέτει περιορισμούς σε ένα θετικό νέο πλαίσιο που θεσμοθετεί, παραβλέποντας ότι η αύξηση του κόστους της ενέργειας, των καυσίμων και ο πληθωρισμός έχουν «στραγγίσει» οικονομικά τις επιχειρήσεις.

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για να επιβιώσουν προτάσσουν την κάλυψη των βιοτικών τους αναγκών και οι επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν ιεραρχούν τους προμηθευτές και το προσωπικό τους αφήνοντας -εξ ανάγκης σε δεύτερη μοίρα τις οφειλές στο Δημόσιο.

ΑΡΚΕΙ λοιπόν η «αναβίωση» των παλιών ευνοϊκών ρυθμίσεων και η θεσμοθέτηση μιας νέας, περιορισμένης διάρκειας;

ΜΗΠΩΣ η δυνατότητα της «πραγματικής οικονομίας» να ανταποκριθεί ταυτόχρονα στην κάλυψη των τρεχουσών αλλά και των παλαιών οφειλών είναι αδύνατη; Αυτό δεν μας διδάσκει η
προϊστορία των ρυθμίσεων;

ΜΗΠΩΣ χρήζει βελτίωσης η διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης χρεών, ώστε να τύχει μεγαλύτερης αποδοχής;

ΜΗΠΩΣ, τελικά, η μόνιμη δυνατότητα μακρόπνοων ρυθμίσεων με ανάλογη παραχώρηση εξασφαλίσεων προς το Δημόσιο θα ήταν η λύση;

Η Ελένη Τσιανάκα

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: