Εργασίες ώστε να διευρυνθεί η αποβάθρα σιδηροδρομικού σταθμού στην Λάρισα πρόκειται να πραγματοποιηθούν από τον ΟΣΕ έτσι ώστε το νέο τρένο, γνωστό στην Ιταλία ως «λευκό βέλος (frecciaBianca) να μπορεί να σταθμεύει και στη Θεσσαλία.
Σήμερα μόνον δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί μπορούν να φιλοξενήσουν το 9-βαγονο συρμό ΕTR-470 και δεν είναι άλλοι από εκείνους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Για την ακρίβεια είναι το πρώτο από τις πέντε αμαξοστοιχίες πρώτης γενιάς της Trenitalia που μετασκευάστηκαν πλήρως για τις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υπόλοιπα τέσσερα είναι τα TΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.02 (πρώην 470 n.01 της Trenitalia), ETR 470 n.03 (ETR n.08 Trenitalia), ETR 470 n.04 (ETR 470 n.06 Trenitalia) και ETR 470 n.05 (ETR 470 n.04 Trenitalia) και θα παραδοθούν το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψαν μηχανικοί της Ferrovie και της Alstom το νέο τρένο πέρασε επιτυχώς τα τεστ και αύριο Τρίτη 12 Γενάρη ξεκινά το ταξίδι του από το Μιλάνο για την Ελλάδα. Πρόκειται για το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia το οποίο ανασκευάστηκε πλήρως, βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και αναμένεται να αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα νέα τρένα θα παραδοθούν σταδιακά και αφού πραγματοποιηθούν τα δοκιμαστικά στους ελληνικούς σιδηροδρόμους το πρώτο τρένο με επιβάτες στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου 2021. Το νέο τρένο αναμένεται να φτάσει στην Θεσσαλονίκη στις 18 Ιανουαρίου 2021. Το τρένο θα παραλάβει μηχανοδηγός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο οποίος ήδη έχει λάβει κατάρτιση στην Ιταλία στον χειρισμό της αμαξοστοιχίας.
Ο συρμός ΤΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.01, όπως και όλα τα υπόλοιπα της σειράς ETR 470 που θα παραληφθούν από την ελληνική εταιρεία θα είναι συρμοί των εννέα βαγονιών, εκ των οποίων ένα από αυτά θα είναι το εστιατόριο/μπαρ. Θα υπάρχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής θέσης. Κάθε συρμός θα χωρά πάνω από 600 επιβάτες δηλαδή υπερτριπλάσιους απ’ ότι μεταφέρει ένα αεροπλάνο. Επίσης οι ανέσεις που φέρνουν οι νέοι πλήρως ανακατασκευασμένοι συρμοί θα υπερτερούν εκείνων του αεροπλάνου.
Το νέο πλήρως ανακατασκευασμένο τρένο μπορεί να τρέξει με ταχύτητα πάνω 200 km/h αλλά η υποδομή του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν μπορεί να αντέξει ταχύτητες άνω των 160 Km/h. Πάνω από το όριο των 160 Km/h μόνον σημειακά μπορεί να επιτευχθεί στη νέα σιδηροδρομική υποδομή που παραδόθηκε πρόσφατα, Τιθορεά-Δομοκός, και στην Πιερία. Γι’ αυτό στόχος είναι να επιτευχθεί το όριο των 160 Km/h σε όλη τη διαδρομή Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη έτσι ώστε ο χρόνος διάνυσή της να τείνει προς τις τρείς ώρες, από τέσσερις ώρες που είναι σήμερα.