Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Δήμου Καρδίτσας
15 February 2022
Εργασίες βελτίωσης του δρόμου Ραψάνης – Κρανιάς από την Περιφέρεια Θεσσαλίας
15 February 2022

Ξεκινά η μελέτη για τη βελτίωση του δρόμου Τρικάλων – Καλαμπάκας από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Στη βελτίωση του δρόμου που συνδέει τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα οδηγεί η  σύμβαση της μελέτης που υπέγραψε σήμερα στη Λάρισα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

 «Υπογράφουμε σήμερα τη σύμβαση της μελέτης που οδηγεί στην αναβάθμιση του δρόμου από την έξοδο της πόλης των Τρικάλων (κυκλικός κόμβος Δέλτα Καλαμπάκας) ως την είσοδο της Καλαμπάκας (ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ) συνολικού μήκους 16,2 χλμ» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Η μελέτη περιλαμβάνει την κατασκευή κύριας αρτηρίας και παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν της οδού καθώς και την κατασκευή πέντε νέων κυκλικών κόμβων στη θέση των πέντε υπαρχόντων  ισόπεδων τετρασκελών κόμβων. Με το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώνουμε τον άξονα Τρίκαλα – Καλαμπάκα με την κατασκευή δικτύου παραπλεύρων οδών και τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού. Αλλάζουμε την αρχιτεκτονική εικόνα στην περιοχή, δημιουργούμε συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας για τους χρήστες της οδού, βελτιώνουμε την κίνηση, δίνουμε μεγαλύτερη αξία στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Πρόκειται για ένα δρόμο που οδηγεί σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας τα Μετέωρα και χρησιμοποιείται κάθε χρόνο από χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής ενώ παράλληλα συνδέει τη Θεσσαλία με την Ήπειρο Σε συνεργασία τον Αντιπεριφερειάρχη  Χρήστο Μιχαλάκη και τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας έχουμε ήδη σε εξέλιξη τη μελέτη για την αστικοποίηση της περιφερειακής οδού στα Τρίκαλα, από τον κυκλικό κόμβο που κατασκεύασε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο Μεγαλοχώρι μέχρι το Δέλτα Καλαμπάκας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει τις περισσότερες εν εξελίξει  μελέτες στη χώρα» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Η μελέτη βελτίωσης του δρόμου Τρικάλων – Καλαμπάκας

Η προς ανάθεση μελέτη αφορά την εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών σε στάδιο οριστικής καθώς και των αντίστοιχων υποστηρικτικών τους μελετών, για την βελτίωση του οδικού τμήματος τον κυκλικό κόμβο Δέλτα Καλαμπάκας (Χ.Θ. 2+880) έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ εντός της πόλης της Καλαμπάκας (περί τη Χ.Θ. 19+000), μήκους περί τα 16,20km του τμήματος της Ε.Ο. 6 Τρίκαλα – Καλαμπάκα.

Το υπό μελέτη οδικό τμήμα έχει μήκος περί τα 16,20km, από τον κυκλικό κόμβο Δέλτα Καλαμπάκας (Χ.Θ. 2+880) έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ εντός της πόλης της Καλαμπάκας (περί τη Χ.Θ. 19+000). Η διατομή της υφιστάμενης οδού είναι μεταβαλλόμενη. Το αρχικό τμήμα είναι ενιαίου οδοστρώματος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, στη συνέχεια, μετά τον Ι/Κ Ράξας, είναι διαχωρισμένης κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μετά την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Θεόπετρας είναι πάλι ενιαίας κυκλοφορίας. Το τμήμα από τον Κ3 Δέλτα Καλαμπάκας έως τη Θεόπετρα είναι κατασκευασμένο. Το τμήμα από την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Θεόπετρας έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Καλαμπάκας, θα μελετηθεί σε οριστικό επίπεδο η αρτηρία και το παράπλευρο δίκτυο.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

Η υπό ανάθεση μελέτη χωροθετείται εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Τρικκαίων και Μετεώρων, της ΠΕ Τρικάλων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Στην παρούσα μελέτη προβλέπεται:

•          η μελέτη σε οριστικό επίπεδο οδού και παραπλεύρων οδών εκατέρωθεν από τη Χ.Θ. 15+790 έως τη Χ.Θ. 19+000 περίπου και η μελέτη σε οριστικό επίπεδο των παράπλευρων οδών από Χ.Θ. 2+880 έως Χ.Θ. 15+790 της υφιστάμενης οδού, όπου αυτό απαιτείται, είτε για την ολοκλήρωσή τους είτε για τη βελτίωσή τους και είναι δυνατό,

•          η μελέτη σε οριστικό επίπεδο 5 Ι/Κ,

•          η προκαταρκτική επεξεργασία & προγραμματισμός αναγκαιουσών ερευνών και η μελέτη μίας γέφυρας σε οριστικό επίπεδο στην ASR,

•          η μελέτη σήμανσης & ασφάλισης στο σύνολο της αρτηρίας και των Ι/Κ,

•          οι υποστηρικτικές μελέτες (τοπογραφικές, περιβαλλοντικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές μελέτες & έρευνες, υδραυλικές, Η/Μ, ΣΑΥ-ΦΑΥ)

Κύριο αντικείμενο της παρούσας είναι η μελέτη αρτηρίας και παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν αυτής από Χ.Θ. 15+790 έως τη Χ.Θ. 19+000 περίπου (Θεόπετρα – Καλαμπάκα) και η μελέτη για την ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου από Χ.Θ. 2+880 έως Χ.Θ. 15+790 της υφιστάμενης οδού.

Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί. Στην κύρια αρτηρία θα μελετηθεί εκ νέου η σήμανση και ασφάλισή της και τα υδραυλικά στο σύνολό της. Στο πλαίσιο της μελέτης του συγκοινωνιακού έργου θα μελετηθεί η μετατροπή πέντε (5) ισόπεδων τετρασκελών κόμβων κόμβων (Ι/Κ) που έχουν ρύθμιση με φωτεινή σηματοδότηση σε κόμβους κυκλικής κίνησης (Κ3).

Το έργο που θα προκύψει από την προς ανάθεση μελέτη είναι η ολοκλήρωση του άξονα Τρίκαλα – Καλαμπάκα της Ε.Ο.6 με την ολοκλήρωση της κατασκευής δικτύου παραπλεύρων οδών και τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού τμήματος.

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗ ΕΡΓΟΥ

Η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού 6 είναι μία από τις προτεραιότητες του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Θεσσαλίας (ΦΕΚ 269/τ΄ΑΑΠ/2018).

Σύμφωνα με αυτό, στις αρχικές εκτιμήσεις αναφέρεται: «Ε. Ως προς τα βασικά δίκτυα μεταφορικής και λοιπής τεχνικής υποδομής: 1. Κύριο οδικό έργο, με σημαντικές αναπτυξιακές επιπτώσεις για την Περιφέρεια και κυρίως για το δυτικό, λιγότερο αναπτυγμένο τμήμα της, είναι ο αυτοκινητόδρομος Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Εγνατία, η ολοκλήρωση του οποίου θα δώσει υπόσταση στον αναπτυξιακό άξονα Κεντρικής Ενδοχώρας. Ελλείψεις παρατηρούνται στους οδικούς άξονες που συνδέουν τη Θεσσαλία με τις όμορες Περιφέρειες και κυρίως προς τα δυτικά όπου η οροσειρά της Πίνδου λειτουργεί ως φραγμός και εμποδίζει τις επικοινωνίες».

Στο κεφάλαιο Β’: ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟ και στο Άρθρο 2 ‘Χωροταξική ένταξη της Θεσσαλίας στα ευρύτερα χωρικά σύνολα’, αναφέρεται: «4.Επιδίωξη διαπεριφερειακών συνεργασιών και σε πεδία που δεν εξαρτώνται καθοριστικά από άμεση φυσική διασύνδεση, δικτυώσεων, και εξειδίκευσης σε τομείς με συγκριτικά πλεονεκτήματα που επιτρέπουν την ανάπτυξη συμπληρωματικών σχέσεων, όπως για παράδειγμα η διαπεριφερειακή συνεργασία για την τουριστική αξιοποίηση της Πίνδου και του Ολύμπου».

Ενώ στο Άρθρο 13 ‘Χωρικός προσδιορισμός των βιώσιμων αναπτυξιακών ενοτήτων’: «Η ύπαρξη των Μετεώρων, τουριστικού πόλου διεθνούς εμβέλειας αποτελεί σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της ενότητας, ενώ η διέλευση του νέου οδικού άξονα Ε65 αποτελεί στοιχείο που δυνητικά αλλά όχι αυτόματα μπορεί να αξιοποιηθεί αναπτυξιακά, και επίσης να απεγκλωβίσει την ενότητα προς τις όμορες περιφέρειες (Ήπειρο, Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα)».

Τέλος στο Άρθρο 14 Χωρική διάρθρωση των βασικών δικτύων μεταφορικής υποδομής υποδεικνύεται:

«Σε ενδοπεριφερειακό επίπεδο, που παράλληλα παραμένει εθνικής σημασίας θα πρέπει να επιδιώκεται η περαιτέρω βελτίωση των χαρακτηριστικών, των κλάδων που εξυπηρετούν τις επικοινωνίες μεταξύ των ανωτέρω βαθμίδων του οικιστικού δικτύου και κυρίως στον τομέα της ασφάλειας. Παραμένουν σημαντικές οι υπάρχουσες συνδέσεις – εθνικές οδοί:

– Λάρισα – Βόλος

– Νέο Μοναστήρι – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα

– Νέο Μοναστήρι – Φάρσαλα – Ν. Αγχίαλος (αεροδρόμιο) – Βόλος

– Φάρσαλα – Λάρισα

και δεν “αντικαθίστανται” από τους προηγούμενους υπερτοπικούς άξονες.»

Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται: α) από υψηλό αριθμό καθημερινών μετακινήσεων οικιστών των Δήμων Τρικκαίων και Μετεώρων, β) από σημαντικό φόρτο οχημάτων από και προς Ιωάννινα με σημαντικό ποσοστό βαρέων γ) τη μόνη δίοδο για τα Μετέωρα και δ) παρόδια δόμηση εγκαταστάσεων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα με πρόσβαση στην υφιστάμενη οδό που επιβάλλει την κατασκευή παράπλευρης οδού.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: