Σε παραγγελίες πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα στρέφονται όλο και περισσότερο οι εταιρείες μεταφοράς containers, ενώ την ίδια ώρα το 97,8% του στόλου εξακολουθεί να κινείται με συμβατικό μαζούτ, εκ του οποίου, ωστόσο, το ένα τρίτο είναι εφοδιασμένο με scrubbers.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του οίκου Alphaliner, το ποσοστό του βιβλίου παραγγελιών με εναλλακτικά καύσιμα ξεπέρασε για πρώτη φορά το 40%. Τα containerships διπλού καυσίμου LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% των παραγγελιών, με 198 πλοία χωρητικότητας 2,31 εκατ. TEUs, ενώ αυτά που μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και μεθανόλη ήταν 68 πλοία, χωρητικότητας των 0,93 εκατ. TEUs.
Με βάση τη χωρητικότητα, οι παραγγελίες πλοίων με μεθανόλη αντιπροσωπεύουν μια αύξηση 12% στο βιβλίο παραγγελιών, από το 1% πριν από έναν χρόνο. Οι πρώτες μονάδες πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης δεν θα παραδοθούν πριν από το 2025.
Η νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών Hyundai Merchant Marine (HMM) αυτόν τον μήνα προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων διπλού καυσίμου με τη δυνατότητα χρήσης μεθανόλης χωρητικότητας 9.000 TEUs το καθένα. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στις εταιρείες Hyundai Samho Heavy Industries και HJ Shipbuilding & Construction.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, και η γαλλική CMA CGM φέρεται να σχεδιάζει να δαπανήσει επιπλέον 1 δισ. δολάρια για μια σειρά ακόμα έξι νεότευκτων πλοίων, χωρητικότητας 16.000 TEUs το καθένα, με κινητήρα μεθανόλης, στα κινεζικά κρατικά ναυπηγεία Jiangnan Shipyard.
Η CMA CGM έχει ήδη στο βιβλίο παραγγελιών της 18 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κινητήρα μεθανόλης: έξι νεότευκτα πλοία, 15.000 TEUs το καθένα, που θα χτιστούν στην κινεζική Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC) και δώδεκα πλοία, 13.000 TEUs το καθένα, στη Hyundai Samho Heavy Industries στη Νότια Κορέα.
Η ζήτηση για μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται να φθάσει τα 3 εκατ. τόνους ετησίως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία παροχής λιπασμάτων, καυσίμων και πρώτων υλών OCI.
Ο διευθύνων σύμβουλος της OCI, Ahmed El-Hoshy, έχει δηλώσει ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια μεθανόλης αναμένεται να «εκκινήσει» στο τέλος του τρέχοντος έτους και στις αρχές του 2024, με την παράδοση του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με διπλό καύσιμο μεθανόλης. Είπε ότι για να το θέσει αυτό σε πλαίσιο σήμερα, η θαλάσσια αγορά μεθανόλης ανέρχεται σήμερα σε 300.000 τόνους ετησίως. «Βλέπουμε μια εκθετική αύξηση με βάση τον σημαντικό αριθμό παραγγελιών πλοίων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, οι περισσότερες εταιρείες τακτικών γραμμών επιλέγουν να παραγγείλουν νεότευκτα πλοία με καύσιμο τη μεθανόλη, επειδή η ναυπήγησή τους είναι φθηνότερη από εκείνη των πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για LNG, καθώς δεν υπάρχει ανάγκη για ακριβές κρυογονικές δεξαμενές καυσίμων και συστήματα χειρισμού καυσίμου αερίου.
Το μειονέκτημα είναι ότι η μεθανόλη είναι καύσιμο χαμηλότερης ενέργειας από το LNG, οπότε απαιτούνται μεγαλύτερες ποσότητες για να επιτευχθεί η ίδια ισχύς.
Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία, η πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων έχει πλέον ξεκινήσει, με τους μεταφορείς να χρησιμοποιούν τα μετρητά που έχουν συγκεντρώσει για να αναδιαμορφώσουν τους στόλους τους για την ενεργειακή μετάβαση.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, οι περισσότεροι μεταφορείς απορρίπτουν σταδιακά το μαζούτ, με τη συμβατική πρόωση να αντιπροσωπεύει μόλις το 8% των παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα μέχρι στιγμής φέτος.
Τα πλοία διπλού καυσίμου LNG αντιπροσωπεύουν μόλις το 2,2% του στόλου στο νερό, ενώ το υπόλοιπο 97,8% του στόλου εξακολουθεί να κινείται με συμβατικό μαζούτ, εκ των οποίων το ένα τρίτο είναι εφοδιασμένο με scrubbers.
Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/maritime/1446372/nees-paraggelies-containerships-me-enallaktika-kaysima/