Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που έλαβε χώρα στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Έλυρος».
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών ο μητροπολίτης Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου Δωρόθεος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο υφυπουργός Ιωάννης Παππάς, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, βουλευτές, καθώς και πλήθος εκπροσώπων φορέων του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου.
«Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας ανταπόκριση και την παρουσία σας, που τιμά τον Σύνδεσμο Επιβατηγού Ναυτιλίας, ενός Συνδέσμου ο οποίος διανύει τα 103 χρόνια λειτουργίας του», ανέφερε στην ομιλία του ο πρόεδρος των ακτοπλόων, Διονύσης Θεοδωράτος.
Τόνισε ότι ο Σ.Ε.Ε.Ν με τις 23 εταιρείες επιβατηγού ναυτιλίας, με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 82.000 επιβατών, συνολικής χωρητικότητας άνω των 737.000 κόρων (Κ.Ο.Χ), και με απασχολούμενους κοντά στους 4.000 ναυτικούς, αποτελεί τον κύριο πυλώνα στήριξης και θεσμικό αξιόπιστο συνομιλητή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της κυβέρνησης για όλα τα ζητήματα της επιβατηγού ναυτιλίας και στήριξης της νησιωτικότητας, με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας και την ανάδειξη της ελληνικής σημαίας και του Έλληνα ναυτικού.
Έκανε λόγο για την ανάγκη χάραξης επιμέρους δράσεων για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση και του ακτοπλοϊκού τομέα ως υπηρεσία γενικού συμφέροντος. Πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις στην απανθρακοποίηση με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου των πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.
Αναφερόμενος στο θέμα των επενδύσεων των λιμενικών υποδομών, είπε ότι είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης, καθώς τα λιμενικά τέλη που καταβάλλουν επιβάτες και πλοιοκτήτριες εταιρείες αποσκοπούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μη θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.
Ζήτησε επίσης τη διατήρηση του ΦΠΑ 13% στα εισιτήρια των επιβατών και την επέκτασή του στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025.
Για το θέμα του ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης θέσεων στην ακτοπλοΐα, είπε ότι χρήζει νέο επικαιροποιημένο σχέδιο προεδρικού διατάγματος, ενώ δήλωσε ότι ήδη έχουν αποσταλεί οι απόψεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το θέμα αυτό στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας.