«Αρνούμαστε κατηγορηματικά την αναφορά σε “αδιάλλακτη στάση”, καθώς ουδέποτε αρνηθήκαμε τη συζήτηση των όσων αιτημάτων προβάλατε με εξώδικη γνωστοποίηση», απαντούν οι ακτοπλόοι.
Καλούν επίσης την ΠΝΟ να επανέλθει σε διαπραγμάτευση σε κλίμα καλής πίστης και με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται από το 2024 και θα ενταθούν το 2025.
Σχετικά δε με την αναφορά της ΠΝΟ σε ως εκ του νόμου προβλεπόμενη προθεσμία οκτώ ημερών για την έναρξη των διαπραγματεύσεων, απαντούν πως τέτοια νομοθετική πρόβλεψη δεν είναι γνωστή.
Αναφορικά με το αίτημα αύξησης όλων των μισθών ενεργείας αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων σε ποσοστό 12% από 1.1.2025, οι ακτοπλόοι τονίζουν ότι αυτό βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειοψηφία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της χώρας
Οι ακτοπλόοι υπενθυμίζουν ότι, βάσει των Σ.Σ.Ε. για τα έτη 2023-2024 που έχουν υπογραφεί, τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν στα δύο αυτά έτη, αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11% (6% για το 2023 και 5% για το 2024), ποσοστό που υπερβαίνει θεαματικά τις όποιες αυξήσεις έχουν δοθεί τα χρόνια αυτά σε οποιονδήποτε κλάδο της ελληνικής οικονομίας.
Σχετικά με την αναφορά για δήθεν υψηλή κερδοφορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι, βάσει των επισήμως δημοσιοποιημένων οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών του κλάδου, προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ.
Η ΠΝΟ ζητεί την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025 στην ακτοπλοΐα, με αυξήσεις 12%. Η Εκτελεστική της Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.
Για το θέμα είχε προηγηθεί συνάντηση μεταξύ των διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της ΠΝΟ.