Το δίκτυο, περιλαμβάνει έξι πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό, 85 σταθμούς και 176 χιλιόμετρα νέας διαδρομής, καθιστώντας το, το μεγαλύτερο αυτοκινούμενο έργο δημόσιων μεταφορών στον κόσμο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ξεκίνησε το 2012 και αρχικά επρόκειτο να ανοίξει το 2018, αλλά αντιμετώπισε χρόνια καθυστερήσεων.
Ο σύμβουλος ακινήτων Knight Frank υπολόγισε ότι το προϋπολογισμένο κόστος του μετρό είναι 35 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το σύστημα έχει έξι γραμμές που εκτείνονται σε 176 χιλιόμετρα (110 μίλια), αλλά μια έβδομη σχεδιάζεται σε μεταγενέστερο στάδιο. Eίναι σχεδιασμένο να μεταφέρει 3,6 εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά, γεγονός που αναμένεται να μειώσει την κυκλοφορία κατά 30%, σύμφωνα με τη Βασιλική Επιτροπή για την πόλη του Ριάντ (RCRC).
Ο ενθουσιασμός των κατοίκων του Ριάντ ήταν αισθητός την πρώτη ημέρα λειτουργίας του μετρό, με εκατοντάδες άτομα να προσέρχονται με ανυπομονησία για να ζήσουν την εμπειρία της πρώτης διαδρομής.
Το δίκτυο μεταφορών του μετρό του Ριάντ έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει τον ταχέως αυξανόμενο πληθυσμό της πόλης, ο οποίος προβλέπεται να αυξηθεί από 7,5 εκατομμύρια το 2023 σε 15 έως 20 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
Το δίκτυο θα περιλαμβάνει 80 διαδρομές, 842 λεωφορεία και 2.860 στάσεις, εξασφαλίζοντας ολοκληρωμένη κάλυψη σε όλη την πόλη.
Η Σαουδική Αραβία σκοπεύει να μεταμορφωθεί σε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στον κόσμο, με στόχο τον υπεδιπλασιασμό του αριθμού των ταξιδιωτών από το εξωτερικό έως το 2030 σε 70 εκατομμύρια, έναντι 27 εκατομμυρίων πέρυσι ενώ έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να δαπανήσει σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στον τουρισμό την επόμενη δεκαετία.