«Αν καλούν ασθενοφόρο χωρίς σοβαρό λόγο, υπάρχει κίνδυνος να μείνει την ίδια στιγμή χωρίς βοήθεια καρδιοπαθής», σημειώνουν οι διασώστες
Στον αγώνα που δίνουν οι διασώστες του «166» στο ΕΚΑΒ Βόλου για να μεταβιβάσουν γρήγορα το σήμα για επείγουσα διακομιδή, έχουν να αντιμετωπίσουν και κλήσεις από πολίτες, που στην καλύτερη περίπτωση δεν έχουν καταλάβει τον ρόλο του ΕΚΑΒ.
Αιτήματα για διακομιδή στο Αχιλλοπούλειο για συνάχι, κολικό και βοή στο αυτί, κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο για τα εφημερεύοντα φαρμακεία, είναι μερικές από τις ιστορίες τρέλας, που καλούνται να διαχειριστούν συχνά τα πληρώματα των ασθενοφόρων που δίνουν τη μάχη καθημερινά για να αντιμετωπίσουν εγκαίρως επείγουσες διακομιδές ώστε να σωθούν ανθρώπινες ζωές.
«Εάν μπορούσε ο κάθε πολίτης να καταλάβει την πραγματική έννοια επείγοντος περιστατικού, θα έκανε μεγάλο δώρο και σε εμάς και στον ίδιο», σημείωσε σχετικά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Βόλου Παναγιώτης Δαρειώτης.
Ακόμα και στις περιπτώσεις που η κλήση είναι για διακομιδή γίνεται πολλές φορές «κατάχρηση» της υπηρεσίας. Το θέμα ωστόσο είναι ότι το ΕΚΑΒ, σε αντίθεση με ότι ισχύει σ’ άλλες χώρες, δεν έχει νομική κάλυψη να αρνηθεί διακομιδή.
«Ούτε μπορούν οι συνάδελφοι μέσω της τηλεφωνικής επικοινωνίας να διαχωρίσουν αν πρόκειται ή όχι, για ένα σοβαρό περιστατικό. Βασιζόμαστε σε όσα μας λέει εκείνος που αναζητεί συνδρομή για διακομιδή», εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Δαρειώτης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, για τα επείγοντα περιστατικά το ΕΚΑΒ Βόλου διαθέτει 5 ασθενοφόρα το πρωί, 5 επίσης στην απογευματινή βάρδια και 3 το βράδυ. Από αυτά ένα τουλάχιστον ασθενοφόρο σε καθημερινή βάση έχει να διαχειριστεί επιπλέον τις διακομιδές από το Νοσοκομείο Βόλου στη Λάρισα, ενώ δύο τουλάχιστον φορές την εβδομάδα μεταβαίνει και στα Τρίκαλα μεταφέροντας ασθενείς που πρέπει να υποβληθούν σε στεφανιογραφία.
Τα αιτήματα για επείγουσα διακομιδή που δέχεται σε καθημερινή βάση, εξυπηρετούνται όλα, εκτός από περιπτώσεις που θα ακυρωθούν, από τους ίδιους που κάλεσαν.
Τηλεφωνούν για ψύλλου πήδημα
Υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι καλούν ασθενοφόρο ακόμη και αν έχουν πυρετό 37 ή 38, μόνο και μόνο επειδή γνωρίζουν ότι κατ΄ αυτόν τον τρόπο έχουν άμεση πρόσβαση στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου, ειδικά αυτή την περίοδο που η εποχική γρίπη είναι σε έξαρση και ο κορονοϊός έχει προκαλέσει συναγερμό σ’ όλον τον πλανήτη.
Ετσι όμως απασχολούν ένα ασθενοφόρο και το Αχιλλοπούλειο που είναι νοσοκομείο «πρώτης γραμμής» και εφημερεύει κάθε μέρα για να εξυπηρετήσει δεκάδες επείγοντα περιστατικά.
«Ορισμένοι αδυνατούν να συνειδητοποιήσουν ότι αν καλούν ασθενοφόρο χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, υπάρχει κίνδυνος να μείνει την ίδια στιγμή χωρίς βοήθεια καρδιοπαθής», για παράδειγμα», συμπληρώνει ο κ. Δαρειώτης.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι διασώστες έμειναν «με το στόμα ανοιχτό», να μην πιστεύουν στα αφτιά τους με τα παράλογα αιτήματα πολιτών.
Κάπως έτσι κλήθηκε το ΕΚΑΒ στις 04:30 τα ξημερώματα για πόνο στο αφτί. Φυσικά το τηλεφωνικό κέντρο είχε ενημερωθεί για κάτι πιο σοβαρό. Μόλις οι διασώστες έφτασαν στο σημείο να παραλάβουν την ασθενή κατάλαβαν ότι το περιστατικό δεν ήταν επείγον, αφού κατέβηκε περπατώντας, ούσα σε άριστη κατάσταση, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να πάει στο νοσοκομείο με το αυτοκίνητό της. Όταν οι τραυματιοφορείς προσπάθησαν να της εξηγήσουν ότι δεν είναι σωστό να απασχολείται η υπηρεσία για ένα απλό περιστατικό, εκείνη αντέδρασε.
Δεν είναι το μοναδικό περιστατικό που απασχόλησε τελευταία για ασήμαντο λόγο το Εθνικό Κέντρο. Πριν από ορισμένες εβδομάδες μεσήλικας με βρογχίτιδα κάλεσε το τηλεφωνικό κέντρο να ζητήσει ασθενοφόρο προκειμένου να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, διότι έχει διαγνωστεί με βρογχίτιδα. Σ ‘ άλλη περίπτωση δε συγγενείς ηλικιωμένης από περιφερειακή συνοικία του Βόλου, επειδή αντιμετώπισε προβλήματα υπέρτασης είχαν την απαίτηση να «δεσμευτεί» ασθενοφόρο για τη μεταφορά της στο Νοσοκομείο, αφού οι ίδιοι δεν είχαν αυτοκίνητο!
ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
Πηγή : taxydromos.gr