Η Περιφέρεια Αττικής και ο ΙΣΑ ανακοινώνουν την ενεργοποίηση του τετραψήφιου Τηλεφωνικού Κέντρου 1110, στο οποίο οι πολίτες θα μπορούν, χωρίς καμία χρέωση, να καταγγέλλουν φαινόμενα αισχροκέρδειας, να ζητούν βοήθεια και ενημέρωση για τον κορωνοϊό και να αναφέρουν περιπτώσεις μοναχικών πολιτών που θέλουν υποστήριξη.
Να σημειωθεί ότι η δημιουργία του κρίθηκε αναγκαία καθώς η Περιφέρεια Αττικής δέχεται το τελευταίο διάστημα δεκάδες καταγγελίες από πολίτες, που αναφέρονται σε φαινόμενα αισχροκέρδειας από επιτήδειους, οι οποίοι εκμεταλλεύονται με ανήθικο τρόπο την έλλειψη από την αγορά προϊόντων όπως είναι τα αντισηπτικά και τα είδη προστασίας και ατομικής υγιεινής. Μάλιστα καταγγέλλουν ότι τα προϊόντα διατίθενται σε τιμές που ξεπερνούν ακόμη και το 400% των τιμών που ίσχυαν, πριν εμφανιστεί ο ιός. Σε αυτές τις καταγγελίες υπάρχουν και περιπτώσεις που τα προϊόντα αυτά είναι αμφίβολης ποιότητας.
Παράλληλα διαπιστώνεται η ανάγκη ενίσχυσης των συστημάτων υποστήριξης και αλληλεγγύης σε ευπαθείς και μοναχικές ομάδες συμπολιτών μας.
Να σημειωθεί ότι με βάση το σχεδιασμό του νέου τετραψήφιου αριθμού 1110 οι πολίτες θα μπορούν να το αξιοποιούν και ως Τηλεφωνικό Κέντρο Βοήθειας και Πληροφόρησης για τον κορωνοϊό, όπως έπρατταν μέχρι σήμερα μέσω του 2142142000.
Η δημιουργία του υλοποιείται μετά από πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη. Το κέντρο 1110 θα λειτουργεί ως «ομπρέλα προστασίας» και ενημέρωσης των πολιτών όλο το 24ωρο.
Με αφορμή τη σχετική πρωτοβουλία ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης επισημαίνει:
«Oι υπηρεσίες και το προσωπικό της Περιφέρειας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την προστασία των πολιτών. Δημιουργούμε όλοι μαζί, Περιφέρεια, ΙΣΑ και πολίτες μια συμμαχία ευθύνης, τόσο για να σταματήσουμε την αισχροκέρδεια, όσο και για να υποστηρίξουμε μοναχικές ομάδες συμπολιτών μας. Στις δύσκολες ώρες που βιώνουμε σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο οφείλουμε να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας. Όσοι αισχροκερδούν σήμερα διαπράττουν έγκλημα. Μέσα από τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο 1110, θα ενταθούν στοχευμένα οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ παράλληλα θα γίνει χαρτογράφηση και των αναγκών των ευπαθών ομάδων που έχουν άμεση ανάγκη φροντίδας και υποστήριξης».
Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται σε όλες τις εταιρείες τηλεφωνίας (ote – Cosmote, Vodafone, Wind, Forthnet), οι οποίες δέχθηκαν να ενεργοποιήσουν τις κλήσεις χωρίς οικονομική επιβάρυνση από τους πολίτες.