ΚΕΔΕ: Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι αρμοδιότητα των δήμων κι όχι των περιφερειών
24 Ιουλίου 2020
Παράταση της αναστολής πληρωμής δόσεων δανείων δήμων από το ΤΠκΔ
24 Ιουλίου 2020

Η παράκαμψη Ελασσόνας προκρίνεται προς δημοπράτηση

Τρεις μελέτες σε εξέλιξη αλλά και δημοπράτηση της Παράκαμψης Ελασσόνας αλλά και τμήματος 38χλμ έρχεται για τον οδικό άξονα Κοζάνη-Λάρισα.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, έγινε γνωστό ότι προχωρούν οι διαδικασίες ωρίμανσης για τον κάθετο άξονα που ενώνει τις πρωτεύουσες της Δυτικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας.

Πιο συγκεκριμένα οι μελέτες για τη μελέτη βελτίωση του άξονα αφορούν στα παρακάτω τμήματα:

  • Τα οδικά τμήματα Τύρναβος – Αρχή Παράκαμψης Ελασσόνας και Μικρό Ελευθεροχώρι – Όρια Νομών Λάρισας – Κοζάνης, με συμβατική αμοιβή 3.199.787,43€ (περιλαμβανομένου Φόορυ Προστιθέμενης Αξίας – ΦΠΑ 19%) που αφορά στη βελτίωση των υπόψη υποτμημάτων, με τετράιχνη διατομή, σε συνολικό μήκος 35 χλμ.

– Τα οδικά τμήματα Παράκαμψη Ελασσόνας – Μικρό Ελευθεροχώρι και Όρια Νομών Λάρισας-Κοζάνης έως Τριγωνικό Κοζάνης, με συμβατική αμοιβή 2.029.670,97€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%) που αφορά τη βελτίωση των υπόψη υποτμημάτων του οδικού άξονα Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη, με τετράιχνη διατομή σε συνολικό μήκος περίπου 24 χλμ

Παράλληλα, όσον αφορά τις γεωτεχνικές έρευνες για όλο τον οδικό άξονα Τύρναβος – Ελασσόνα – Τριγωνικό Κοζάνης, έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση με συμβατική αμοιβή 1.643.230,80€ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ 23%).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημειώνουν πως το πρώτο κατά προτεραιότητα τμήμα που πρόκειται να δημοπρατηθεί είναι η Παράκαμψη Ελασσόνας όπου μετά την επίσπευση ολοκλήρωσης των μελετών θα μπορέσει να δημοπρατηθεί (ανεξάρτητα από το υπόλοιπο τμήμα στο οποίο εντάσσεται) με εκτιμώμενο κόστος 40εκατ.ευρώ.

Συνολικά προς δημοπράτηση οδεύει ένα τμήμα 38χλμ στα πιο προχωρημένα μελετητικά τμήματα που είναι το Τύρναβος μέχρι και την Αρχή Παράκαμψης Ελασσόνας, η Παράκαμψη Ελλασσόνας και το τμήμα Μικρό Ελευθεροχώρι-Όρια Νομών Λάρισας-Κοζάνης.

Οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, άρα η δημοπράτηση θα μπορούσε υπό όρους να βγει στον αέρα το 2021.

Ερωτηματικά για την εξεύρεση χρηματοδότησης

Στο ίδιο έγγραφο πάντως σημειώνεται πως το εκτιμώμενο κόστος για τον άξονα Κοζάνη-Λάρισα συνολικού μήκους 110χλμ, ξεπερνά τα 500εκατ.ευρώ, ποσό μάλλον δύσκολο στην παρούσα συγκυρία να μπορέσει να καλυφθεί.

Όπως αναφέρεται στο όλο έργο, η σύνταξη μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους και ταυτόχρονα μελέτης Προέλευσης – Προορισμού είναι απαραίτητη στη περίπτωση διερεύνησης εξεύρεσης χρηματοδοτικών πόρων συγχρηματοδότησης) για την υλοποίηση εν όλω ή εν μέρει του οδικού άξονα.

Το πιθανότερο σενάριο πάντως σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα είναι να επιδιωχθεί χρηματοδότηση από το επερχόμενο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το γεγονός πάντως πως ο συγκεκριμένος άξονας αποτελεί μέρος του αναλυτικού Οδικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, και στα πλαίσια της εξειδίκευσης τυ Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, οδηγεί στο συμπέρασμα πως θα διερευνηθούν περαιτέρω οι προοπτικές και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής του.

Comments are closed.

Αρέσει σε %d bloggers: