Σε διαβούλευση το Τοπικό Σχέδιο Δράσης Ρομά Δήμου Σοφάδων
1 May 2024
Νέος δημόσιος διαγωνισμός για την ανάπλαση του πάρκου Παυσιλύπου και της πλατείας Πλαστήρα
2 May 2024

Ακυρώθηκε από το Υ.Π.ΕΝ. μετά από προσφυγή, η περιβαλλοντική αδειοδότηση για αιολικό στη θέση "Τραχήλου"

Σε ακύρωση της απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας με την οποία υπήχθη σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.) αιολικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας εγκατεστημένης ισχύος 2,3 MW, και αποδιδόμενης ισχύος 2,3 MW, στη θέση ‘ΤΡΑΧΗΛΟΥ’, στο όρος Ζυγουρολίβαδο των Δ.Ε. Ανατολικής Αργιθέας και Μουζακίου των Δήμων Αργιθέας και Μουζακίου, της εταιρείας με την επωνυμία «Vento Ενεργειακή Μονοπρόσωπη ΙΚΕ»

προχώρησε ο Υπουργός Θεόδ. Σκυλακάκης όπως καταγράφει το KarditsaLive.Net μετά από προσφυγή στις 23 Φεβρουαρίου 2024 κατά της απόφασης που κατέθεσαν οι Δήμοι Αργιθέας, Καρδίτσας, Μουζακίου και Λίμνης Πλαστήρα καθώς και το σωματείο “Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καρδίτσας“.

Για το Δήμο Καρδίτσας ωστόσο η απόφαση ήταν απορριπτική με την αιτιολογία ότι στερείται νομιμοποίησης κατά τα προβλεπομενα στο ν.3852/2010, όπως ισχύει.

Το σκεπτικό της απόφασης

Προβάλλεται από τους προσφεύγοντες ότι παρά το γεγονός ότι με την προσβαλλόμενη απόφαση υπήχθη σε Π.Π.Δ. σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.4014/2011 ο υπό κρίση αιολικός σταθμός παραγωγής ενέργειας οπότε ισχύουν αυτοδικαίως οι όροι του παραρτήματος Β.1 της Υ.Α.3791/2013 (Β/104), από τα αναφερόμενα στοιχεία του έργου (υπό τίτλο Α. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ), προκύπτει ότι αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά, πάρα το νόμο, και η κατασκευή εργοταξιακού χώρου 1.000 τ.μ. εντός της πλατείας εγκατάστασης της Α/Γ με κινητό σπαστηροτριβείο κατά παράβαση της διάταξης της παρ. ΙΙ.14 του παραρτήματος Β.1 (Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις Αιολικών Εγκαταστάσεων) της Υ.Α.3791/2013 (Β/104) με την οποία ορίζεται ότι:

«ΙΙ.14 Απαγορεύεται η εγκατάσταση στο πλαίσιο του έργου μονάδων παραγωγής υλικών προς χρήση σ΄αυτό ή επεξεργασία αδρανών, όπως μονάδες θραυστών αδρανών (σπαστηροτριβεία), μονάδες παραγωγής σκυροδέματος και ασφαλτομίγματος». Περαιτέρω οι προσφεύγοντες ισχυρίζονται ότι η προσβαλλόμενη εκδόθηκε κατά παράβαση και της παρ. ΙΙ.7, στοιχείο γ. του παραρτήματος Β.1 της ιδίας ως άνω Υ.Α. όπου ορίζεται ότι για αιολικές εγκαταστάσεις:

«γ. Το έργο οδοποιίας δε θα ασφαλτοστρωθεί ή τσιμεντοστρωθεί και το πλάτος του θα περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο για την διέλευση του οχήματος μεταφοράς σε μια κατεύθυνση (μέγιστο ενδεικτικό πλάτος σε ευθυγραμμία 4μ.)».

Συγκεκριμένα οι προσφεύγοντες αναφέρουν ότι με την προσβαλλόμενη απόφαση αδειοδοτείται «η διάνοιξη νέας δασικής οδοποιίας πρόσβασης μήκους 929,65μ. για την διασύνδεση του επίμαχου έργου με γειτονικό ΑΣΠΗΕ…..Περαιτέρω,….προκύπτει ότι για την διάνοιξη της νέας οδοποιίας η επιφάνεια επέμβασης επί δασικού χαρακτήρα έκτασης ανέρχεται σε 9.927,61 τ.μ. (δηλαδή) …Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η νέα οδοποιία που θα διανοιχθεί θα έχει μέσο πλάτος 10,67μ. (9.927,61 τ.μ.:926,56μ.)» ανώτερο του, κατά την ανώτερο Υ.Α., επιτρεπόμενου μέγιστου πλάτους των 4μ.. Αναφορικά με τον ανωτέρω προβαλλόμενο λόγο η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης στο με αρ. πρωτ. 20364/20.03.2024 (Α.Π.:Εισερχ.ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/29860/1285) έγγραφο απόψεων αναφέρει ότι επειδή για την λειτουργία και την εγκατάσταση του υπό κρίση ΑΣΠΗΕ γνωμοδότησαν θετικά (με όρους) το Δασαρχείο Μουζακίου και η Διεύθυνση Δασών Καρδίτσας με τις με αριθμ. πρωτ. 683/02.01.2023 και 58891/07.03.2023 γνωμοδοτήσεις αντιστοίχως, η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν όφειλε να ελέγξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της δασικής οδοποιίας καθώς και την εγκατάσταση μη μόνιμου εργοταξιακού χώρου με κινητό σπαστηροτριβείο σε δασικές εκτάσεις, αφού αυτά τα στοιχεία του έργου ελέγχονται από τις αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες.

Δεδομένου όμως ότι η αδειοδοτούσα Υπηρεσία έχει την ευθύνη υπαγωγής του έργου σε Π.Π.Δ. όφειλε να εξετάσει εάν δια της παρούσας αδειοδότησης παραβιάζονταν οι όροι των Προτύπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (Π.Π.Δ.) για Αιoλικά Πάρκα της Υ.Α.3791/2013 (Β/104).

Επειδή το μέγιστο πλάτος του έργου οδοποιίας των 4m είναι ενδεικτικό και σε ευθυγραμμία, σύμφωνα με την προαναφερόμενη ΥΑ 3791/2013 (Β΄104) περ. ΙΙ.7.γ.

Επειδή από τα στοιχεία της υπόθεσης δεν προκύπτει να έχει εξεταστεί από την αρμόδια περιβαλλοντική Αρχή το παραπάνω ζήτημα της εγκατάστασης στο πλαίσιο του έργου σπαστηροτριβείου που άπτεται της νομιμότητας της προσβαλλόμενης απόφασης.

Επειδή οι αναφορές της αδειοδοτούσας περιβαλλoντικής αρχής δεν αιτιολογούν επαρκώς τη νομιμότητα του έργου ως προς την απαγόρευση λειτουργίας σπαστηροτριβείων ο προβαλλόμενος ισχυρισμός των προσφευγόντων παρίσταται βάσιμος και πρέπει να γίνει δεκτός.

Επειδή για τον προαναφερθέντα, βασίμως πρoβαλλόμενο λόγο, παρίσταται πλημμελής η προσβαλλόμενη απόφαση και πρέπει ν΄ ακυρωθεί κατ΄ άρθρο 8 του ν.3200/1955, όπως ισχύει, κατόπιν τούτου αποβαίνει αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών προβαλλόμενων λόγων ακυρώσεως.

φωτογραφία αρχείου

Πηγή: https://www.karditsalive.net/karditsa/topiki-epikerotita/%CE%B1%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%85-%CF%80-%CE%B5%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%AE%2C-%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AE%CE%BB%CE%BF%CF%85

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: