Σχετικά με την ερώτηση 1:
Την 26.12.2023 σημειώθηκε καθυστέρηση στην εκτέλεση του δρομολογίου C-1889 από Καλαμπάκα προς Παλαιοφάρσαλο, το οποίο, λόγω των προβλημάτων που έχει προκαλέσει στην σχετική υποδομή η γνωστή κακοκαιρία Daniel, υλοποιείται, με λεωφορείο. Συγκεκριμένα το υπόψη λεωφορείο αφίχθηκε στον Παλαιοφάρσαλο στις 19:13, αντί για 19:05, με αποτέλεσμα οι επιβάτες του να μην μπορούν να συνεχίσουν, όπως προβλεπόταν, το ταξίδι τους για Αθήνα με την αμαξοστοιχία IC 57.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος η Εταιρεία μας έθεσε στη διάθεση των επιβατών το υπόψη λεωφορείο προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους, όπως και έγινε. Λόγω δε της καθυστέρησης που σημειώθηκε κατά την τελική άφιξη τους στην Αθήνα, η οποία συγκεκριμένα ήταν στις 23:30, αντί για 22:04, η Εταιρεία ήδη προβαίνει και στην καταβολή των προβλεπόμενων σχετικά αποζημιώσεων, υποδεχόμενη θετικά όλα τα αντίστοιχα αιτήματα.
Σχετικά με το ερώτημα 2) και τα συγκεκριμένα θέματα που έθεσε ο Σύλλογος «Φίλοι Σιδηροδρόμου Τρικάλων – Καρδίτσας»,
α) Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης των προβλημάτων της γραμμής στη Δυτική Θεσσαλία, σημειώνεται ότι η Εταιρεία μας δεν έχει αρμοδιότητα σε έργα υποδομής που υπάγονται στη δικαιοδοσία του διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ, επομένως δεν μπορούμε να απαντήσουμε για το χρονοδιάγραμμα για τα έργα που υπάγονται στη δικαιοδοσία του ΟΣΕ.
β) Όσον αφορά τη δυνατότητα μετακίνησης προς Λάρισα και Θεσσαλονίκη, σημειώνεται ότι αυτό διασφαλίζεται στο τμήμα γραμμής Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος με λεωφορείο και Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα – Θεσσαλονίκη με τρένο (Καλαμπάκα-Λάρισα/Θεσσαλονίκη: C881 & IC50, C1883 & IC52, C1885 & IC54, C1889 & IC56 και Θεσσαλονίκη/Λάρισα-Καλαμπάκα: IC51 & C1880, IC53 & C1884 , IC55 & C1886, IC57& C888).
Σε ό,τι αφορά το θέμα της προέκτασης έως τον Παλαιοφάρσαλο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας, σημειώνεται ότι επίσης είναι ζήτημα που άπτεται των σχετικών δυνατοτήτων της υποδομής μετά τις ζημιές στο δίκτυο λόγω της θεομηνίας Daniels και στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί.
γ) Σχετικά με την έκδοση της κάρτας μόνιμου κατοίκου και την αντίστοιχη έκπτωση που παρέχεται στους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής, διευκρινίζεται ότι η έκπτωση αυτή έγινε αποκλειστικά για τις διαδρομές 882 και 887 (Αθήνα-Καλαμπάκα) οι οποίες ωστόσο έχουν ακυρωθεί, λόγω ζημιών στο τμήμα της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που προκλήθηκαν μετά την προαναφερθείσα φυσική καταστροφή (Daniels). Επομένως, δεν είναι θέμα προς το παρόν η επέκταση αυτής της πολιτικής σε περισσότερα τρένα. Το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω με το Υπουργείο Μεταφορών για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί για το 2024 και θα πράξουμε ανάλογα με όσα θα συμφωνηθούν.
Με εκτίμηση
Ο Εμπορικός Δ/ντης Επιβατικών Μεταφορών
Θ.Τόλιάς