«Οι λαθρέμποροι κοκαΐνης ανακαλύπτουν τα γερμανικά λιμάνια ως σημεία μεταφόρτωσης και οι ποσότητες των κατασχεμένων ναρκωτικών αυξάνονται» γράφει η γερμανική Tagesschau.
«Οι εγκληματικές υποδομές έχουν ρίξει άγκυρα στο λιμάνι της Βρέμης» λέει η Κλόντια Σίλινγκ, μέλος της Άνω Βουλής, περιγράφοντας τις δραστηριότητες της μαφίας των ναρκωτικών στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας. «Πλησιάζονται υπάλληλοι του λιμανιού και τους ζητείται, για παράδειγμα, να πάρουν μια σακούλα με ναρκωτικά έξω ή να βάλουν ένα κοντέινερ κάπου αλλού» αναφέρει η Σίλινγκ, που ανήκει στο SPD. Υπάρχουν επίσης γνωστές περιπτώσεις όπου άτομα έχουν απειληθεί ή εκβιαστεί με τη βία των όπλων.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Γραφείου του ΟΗΕ για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC), τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας αποτελούν πλέον τους σημαντικότερους κόμβους εισαγωγής κοκαΐνης στη Δυτική Ευρώπη. «Η Ευρώπη έχει γίνει μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα αγορά για τους παραγωγούς κοκαΐνης της Λατινικής Αμερικής τα τελευταία χρόνια» λέει η κοινωνιολόγος Ζόρα Χάουζερ, η οποία ερευνά τις εξελίξεις στο εμπόριο κοκαΐνης, διδάσκοντας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Αφενός, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην Ευρώπη καταναλώνεται περισσότερη κοκαΐνη από ό,τι στο παρελθόν. Επιπλέον, ωστόσο, υπάρχει επίσης το γεγονός ότι πολλοί παραγωγοί και έμποροι της Λατινικής Αμερικής χαρακτηρίζουν ως κίνηση χαμηλού κινδύνου να μεταφέρουν ναρκωτικά στην Ευρώπη. Τις περισσότερες φορές, δεν χρειάζεται καν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Αρκεί να έχουν ευρωπαίους εταίρους – και αυτοί δεν λείπουν. «Πρόκειται συχνά για τοπικές ομάδες που έχουν το απαραίτητο δίκτυο και τα μέσα για να διαφθείρουν το προσωπικό του λιμανιού, για παράδειγμα» λέει η Χάουζερ.
Υπό αυτές τις συνθήκες, οι διατλαντικές εξαγωγές ναρκωτικών στην Ευρώπη αυξάνονται εδώ και χρόνια. Οι τελωνειακοί υπάλληλοι του Αμβούργου, για παράδειγμα, ανέφεραν μια ποσότητα ρεκόρ 19 τόνων κοκαΐνης που κατασχέθηκαν το 2021. Είναι βέβαια μικρή ποσότητα, σε σύγκριση με τους 110 τόνους που ανακάλυψαν τα βελγικά τελωνεία στην Αμβέρσα, πέρυσι. Το παράδειγμα του μεγαλύτερου λιμανιού στο Βέλγιο δείχνει το τίμημα που μπορεί να πρέπει να πληρώσει μια κοινότητα όταν γίνεται hotspot για το οργανωμένο έγκλημα. «Οι εγκληματίες απειλούν δικαστές, εισαγγελείς και διευθυντές ναυτιλιακών εταιρειών» δήλωσε στο περιοδικό Stern ο υπουργός Δικαιοσύνης του Βελγίου, Βίνσεντ φαν Κουίκενμπορν. «Η μαφία των ναρκωτικών επιτίθεται στους φορείς λήψης αποφάσεων» είπε ο υπουργός. Αυτός και η οικογένειά του ζουν υπό την προστασία της αστυνομίας μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα απαγωγής. Ο Βίνσεντ φαν Κουίκενμπορν εκτιμά ότι το λαθρεμπόριο κοκαΐνης θα στραφεί περισσότερο προς τη Γερμανία στο μέλλον. Οι βελγικές και οι ολλανδικές αρχές έχουν αναβαθμίσει την τεχνολογία και το προσωπικό τους για να αντιμετωπίσουν τις δραστηριότητες των καρτέλ.
Όπως το νερό, η κοκαΐνη ακολουθεί τον δρόμο της ελάχιστης αντίστασης. Εφόσον κάνουμε το λιμάνι της Αμβέρσας πιο ασφαλές, είναι πολύ πιθανό αυτές οι κύριες γραμμές ανεφοδιασμού να μεταφερθούν στο Αμβούργο ή στη Βρέμη» πιστεύει ο Βέλγος υπουργός.
Σε κοινή επιστολή προς το αρμόδιο ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομικών, οι τοπικοί βουλευτές ζητούν, μεταξύ άλλων, ενισχύσεις για τα τελωνεία στο λιμάνι της Βρέμης. «Πρέπει τώρα να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την ενίσχυση της ασφάλειας πριν, στη χειρότερη περίπτωση, έχουμε τα πρώτα θύματα» ανέφερε η επιστολή. Στην απάντησή του, το υπουργείο γνωστοποιεί ότι θεωρεί ότι τα τελωνεία δεν χρειάζονται ενίσχυση.
Λόγω των προκλήσεων που θέτει ήδη το λαθρεμπόριο κοκαΐνης στα γερμανικά λιμάνια, τα τελωνεία δεν διαθέτουν όμως ούτε αρκετό προσωπικό ούτε τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό. «Τα τελωνεία πρέπει επειγόντως να είναι πιο ισχυρά εάν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις δραστηριότητες των καρτέλ ναρκωτικών.Είναι πάνω απ’ όλα η διαφθορά που καθιστά δυνατή την εισαγωγή κοκαΐνης στα ευρωπαϊκά λιμάνια» τονίζει η κοινωνιολόγος Ζόρα Χάουζερ.
Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/kosmos/1451703/i-kokaini-charazei-rota-gia-ta-germanika-limania/