Συναντήσεις της Αντιπεριφερειάρχη Δήμητρας Νάτσινα με Διοικήσεις Νοσοκομείων και Φορέων Υγείας σε όλη τη Θεσσαλία
11 March 2022
Κατασκευάζεται το παράπλευρο δίκτυο της ε.ο. Τρικάλων -Λάρισας στο τμήμα Πετρωτό-Γεωργανάδες- Κλοκωτός
11 March 2022

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού τμήματος Μεσοράχη-Ελευθεραί

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή του έργου που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Λάρισα με την Καρδίτσα, στο τμήμα Μεσοράχη-Ελευθεραί. Το έργο είναι προϋπολογισμού 8,5 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 – 2020. Αφορά στη βελτίωση του τμήματος της Επαρχιακής Οδού Λάρισας –Καρδίτσας,  από τον ισόπεδο κόμβο Μεσοράχης έως τον ισόπεδο κόμβο Ελευθερών, μήκους 2,15 χλμ.

«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει το  καλύτερο οδικό δίκτυο στη χώρα,  σύμφωνα με  επιστημονική έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Βελτιώνουμε και ολοκληρώνουμε ακόμη ένα μεγάλο οδικό άξονα, το δρόμο Λάρισα-Καρδίτσα» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.  «Υπάρχουν τρία σημεία στο δρόμο  που χρειάζονται παρέμβαση:

-Το πρώτο σημείο είναι τα πρώτα 6 χλμ στην είσοδο της Καρδίτσας, έργο προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Εγκαταστάθηκε η κατασκευάστρια εταιρία και ξεκίνησαν οι εργασίες

-Το δεύτερο σημείο είναι η παράκαμψη Συκεώνας,  έργο προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 60% και προχωρούν οι εργασίες, σε συνεργασία με τους αρχαιολόγους που ενεργούν ανασκαφές στην περιοχή

-Το τρίτο σημείο είναι από την πλευρά της Λάρισας, το τμήμα  από τον ισόπεδο κόμβο Μεσοράχης μέχρι τον ισόπεδο κόμβο για Ελευθεραί, προϋπολογισμού 8,5 εκατομμυρίων ευρώ. Δημοπρατήσαμε το έργο,  βγήκαν οι δικαστικές αποφάσεις για τις  απαλλοτριώσεις με καθυστέρηση 2 χρόνων λόγω  του  covid- 19  και υπογράφουμε τη σύμβαση κατασκευής. Πρόκειται για δρόμο μήκους 2,15 χλμ. που περιλαμβάνει και κυκλικό κόμβο στη διασταύρωση Μεσοράχης. Ολοκληρώνουμε έτσι τον δρόμο Λάρισα- Καρδίτσα και αποδίδουμε έναν ασφαλή, σύγχρονο  οδικό άξονα με διπλή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Παράλληλα κατασκευάζουμε  και παράπλευρο δίκτυο  προκειμένου να μην ανεβαίνουν τα αγροτικά μηχανήματα πάνω στην κύρια αρτηρία και να γίνεται ασφαλώς η μετακίνηση των αγροτών και  η διακίνηση των  εμπορευμάτων» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης. 

Το έργο

Το έργο περιλαμβάνει:

–          Την Διαπλάτυνση του τμήματος της Επ.Ο. Λαρίσης – Καρδίτσας στο τμήμα από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών μήκους 2,15 χλμ.

–          Την  κατασκευή παράπλευρων οδών κυκλοφορίας.

–          Την τροποποίηση του υφιστάμενου  Ι/Κ Μεσοράχης  σε κυκλικό και την προσαρμογή του στη  νέα τυπική διατομή  του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης – Ι/Κ Ελευθερών.

–          Την προσαρμογή του υφιστάμενου Ι/Κ Ελευθερών στη  νέα τυπική διατομή  του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης – Ι/Κ Ελευθερών.

Για την κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7,00m+7,00m και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της αρτηρίας.

Το  παράπλευρο δίκτυο είναι διπλής κατεύθυνσης διατομής 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 3,25m με σταθεροποιημένο έρεισμα.

Επισημαίνεται ότι η σημερινή Επ.Ο. διασχίζει περιοχή όπου ασκούνται έντονα γεωργικές και καλλιεργητικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα πολλά γεωργικά μηχανήματα να κάνουν χρήση της Επαρχιακής  Οδού λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου.

Οφέλη

Με την κατασκευή του έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και αναμένονται αρκετά οφέλη:   

–          Βελτιώνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.

–            Αποσυνδέεται η λειτουργία του έργου από τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και τις σχετικές κινήσεις αφού οι εν λόγω μετακινήσεις θα εξυπηρετούνται από παράπλευρους οδούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η λειτουργικότητα και αυξάνεται η οδική ασφάλεια της οδού καθώς κινείται εκτός της γεωργικής γης της περιοχής.

–          Ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση της Λάρισας με την Ε65 που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτίωση της ενδοπεριφερειακής οδικής σύνδεσης της Καρδίτσας με την Λάρισα.

–          Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d bloggers like this: